Vehicule electrice, hibride și pe benzină: Câteva mașini interesante care vor veni în 2024

Volkswagen ID. Buzz

Anul viitor vor fi introduse câteva vehicule electrice noi, cu adevărat accesibile, precum și câteva opțiuni interesante pentru cei ultra-bogați. De asemenea, vom asista la revenirea unor nume de modele clasice, scrie CNN.

Chevrolet Equinox EV

Deși există deja o mulțime de SUV-uri electrice pe piață, ceea ce va scoate în evidență Chevy Equinox EV va fi prețul său. Se așteaptă ca prețurile să înceapă în jurul valorii de 30.000 de dolari, ceea ce face ca Equinox EV să fie unul dintre cele mai ieftine vehicule electrice pe care le puteți cumpăra.

Acesta nu va fi doar un Chevy Equinox cu motorul pe benzină înlocuit cu pachete de baterii. Va fi un SUV complet diferit, împărțind o mare parte din inginerie cu alte vehicule EV ale GM, cum ar fi Cadillac Lyriq și GMC Hummer EV. Prețul de pornire va fi pentru o versiune simplificată, cu tracțiune față, cu o autonomie de 250 de mile la o încărcare completă. Modele mai scumpe, cu tracțiune integrală și autonomie mai mare, vor fi disponibile, desigur, pentru mai mulți bani.

Volvo EX30

Vorbind de ieftin, EX30 complet electric nu va fi doar un Volvo electric ieftin. Va fi cel mai ieftin model Volvo, punct, pe benzină sau electric.

După cum te-ai aștepta, prețul de bază de 35.000 de dolari va fi pentru o versiune destul de dezgolită, cu un singur motor și tracțiune spate. Cele cu tracțiune integrală și mai multe dotări vor costa, desigur, mai mult. Cu toate acestea, EX30 se va număra printre cele mai accesibile EV-uri de pe piață și chiar și cea mai ieftină versiune va oferi o autonomie estimată de până la 440 kilometri. La interior, designerii Volvo au gândit spații de depozitare inteligente și extrem de flexibile pentru acest mic SUV.

Volkswagen ID. Buzz

Modelul VW ID. Buzz este deja disponibil în Europa, dar americanii primesc o versiune specială extra-large a acestei furgonete în stil retro, cu mai mult spațiu și un al treilea rând de scaune standard, ceea ce permite mașinii să găzduiască până la șapte pasageri. Va fi totuși puțin mai scurt, din față în spate, decât monovolumele cu motor pe benzină ale competitorilor, precum Chrysler Pacific. Acest lucru se datorează, în parte, faptului că ID. Buzz nu are nevoie de spațiu pentru un motor pe benzină.

Este stilizat pentru a aduce aminte de celebrul VW Microbus. Va fi disponibil într-o versiune cu tracțiune integrală și motoare electrice capabile să producă până la 330 de cai putere, mult mai mult decât cel clasic, cu micul său motor pe benzină.

Cadillac Celestiq

Rear 3/4 view of Cadillac CELESTIQ on a plateau overlooking mountains in the background.

În timp ce General Motors face ca vehiculele electrice să fie mai accesibile cu Equinox EV, noul Cadillac Celestiq este cu totul altceva. Prețurile pentru acest vehicul electric construit individual manual încep de la aproximativ 300.000 de dolari, de zece ori mai mult decât cel mai ieftin Equinox EV, dar acesta este doar începutul. Celestiq este extrem de personalizabil, iar clienții pot comanda o mare varietate de culori și opțiuni individuale.

Este o încercare a GM de a recăpăta o parte din gloria Cadillac din anii 1950, când modelele de top puteau comanda ceva apropiat de prețurile Rolls-Royce. În timp ce Cadillac a dezvăluit în ultimii ani câteva mașini concept care au sugerat acest nivel de opulență, Celestiq este primul dintre acestea care va fi oferit clienților.

Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser revine pe piața americană la aproximativ trei ani după ce modelul a fost vândut ultima dată aici. Dar se întoarce într-o formă foarte diferită. De data aceasta, este un SUV mai mic, cu un stil retro, care concurează direct cu Jeep Wrangler și cu un alt clasic reînviat, Ford Bronco.

Acesta face parte dintr-o tendință mult mai mare a industriei către SUV-uri și camioane cu capacități off-road serioase, precum noul Ford Bronco. În ciuda aspectului său clasic, noul Land Cruiser va fi disponibil doar ca hibrid, cu un motor pe benzină și un motor electric combinate pentru a produce până la 326 de cai putere. Compania se așteaptă ca prețul de pornire să înceapă în jurul valorii de 55.000 de dolari.

Ferrari Purosangue

În timp ce aproape toți marii producători de lux oferă un SUV, inclusiv Lamborghini și Rolls-Royce, Ferrari oferă acum și el unul. De fapt, Ferrari nu numește Purosangue un SUV, deoarece acest vehicul nu are pretenția de a fi capabil să conducă off-road. Dar are o poziție (relativ) înaltă a scaunelor, așa cum le place șoferilor de SUV-uri. De asemenea, are patru uși, deși cele din spate sunt oarecum ascunse pentru a păstra acel aspect clasic de mașină sport Ferrari.

Propulsat de un motor V12 de 715 cai putere, Purosangue are un sistem de suspensie sofisticat pentru a ajuta la menținerea genului de capacități de virare pentru care Ferrari este renumit chiar și cu acest stil de caroserie înaltă. Prețurile pornesc de la aproximativ 400.000 de dolari. Primii clienți din SUA își vor primi Purosangue la începutul anului 2024.

Ram 1500 Ramcharger

Ram 1500 Rev și Ramcharger vor fi puse în vânzare la sfârșitul anului viitor. Rev este primul camion complet electric al mărcii Ram și va fi disponibil cu o autonomie de până la 500 de mile înainte de a fi nevoie de reîncărcare.

Ram 1500 Ramcharger este un hibrid plug-in, dar se deosebește de majoritatea vehiculelor hibride plug-in prin câteva aspecte importante. Are un motor pe benzină cu 6 cilindri pe lângă bateriile puternice și motoarele electrice, dar poate parcurge până la 145 de mile cu ajutorul bateriei înainte de a avea nevoie de motorul pe benzină. Aceasta este o autonomie mai mare decât cea pe care o pot atinge majoritatea vehiculelor hibride plug-in. De asemenea, poate utiliza încărcătoare rapide de curent continuu pentru a-și reîncărca rapid bateriile, ceea ce nu pot face majoritatea hibrizilor plug-in. Împreună, acești factori înseamnă că Ramcharger ar putea fi utilizat ca un vehicul complet electric, motorul pe benzină fiind necesar doar rareori.

Honda Prologue 

Honda nu a fost în avangarda vehiculelor electrice. Deși Honda a mai oferit vehicule electrice în SUA, acestea au fost în mare parte modele de nișă pe piețe de nișă, cum ar fi California. Prologue va fi primul model EV cu adevărat mainstream al Honda. Acesta va fi construit cu ajutorul tehnologiei Ultium EV de la GM, astfel încât va împărți o mare parte din ingineria de bază cu Chevrolet Equinox.

Întrebarea este dacă Honda, pornind de la ingineria unei alte companii, poate face ceva care să iasă suficient de mult în evidență într-un domeniu aglomerat de SUV-uri electrice de dimensiuni medii pentru a atrage cumpărătorii. Dar numele mărcii Honda are o mare greutate în fața consumatorilor. Prețurile pentru Prologue sunt așteptate să înceapă aproape de 50.000 de dolari.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *