În timp ce vânzările auto au scăzut considerabil, linia de cârnați a companiei Volkswagen a stabilit un nou record în 2024, depășind cu mult producția de automobile. Gigantul german a vândut peste 8,5 milioane de cârnați, comparativ cu doar 5,2 milioane de mașini și furgonete marca VW. Currywurst-ul produs de companie, o delicatesă tradițională germană, a devenit astfel cel mai popular „produs” Volkswagen.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Cârnații Volkswagen, un fenomen neașteptat

Volkswagen este cunoscut pentru mașinile sale, însă un produs surprinzător domină vânzările: cârnații. În 2024, compania a comercializat 8.552.000 de unități din linia sa de produse alimentare, stabilind un nou record absolut, scrie yahoo.news.

În comparație, VW a vândut doar 5,2 milioane de vehicule sub sigla sa, iar întregul grup auto, incluzând mărcile Audi, SEAT și Škoda, a înregistrat 9,03 milioane de mașini vândute, în scădere cu 2,3% față de anul precedent.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Succesul cârnaților Volkswagen nu este o coincidență. Introduși în 1973, aceștia sunt produși în măcelăria proprie a companiei și au devenit nelipsiți din cantinele fabricilor VW și din supermarketurile din Saxonia Inferioară. În plus, Volkswagen a inovat constant, lansând noi variante, cum ar fi cârnatul pentru hot dog, introdus în 2021, care a atins deja vânzări de 2,18 milioane de unități anul trecut.

Currywurst-ul Volkswagen, un simbol național

Currywurst-ul Volkswagen este un simbol al culturii muncitorești germane. În 2021, VW a decis să elimine produsele din carne dintr-o cantină a fabricii din Wolfsburg, ceea ce a generat un val de nemulțumiri, inclusiv din partea fostului cancelar Gerhard Schröder.

Acesta a catalogat măsura drept un atac asupra tradiției germane, numind currywurst-ul „batonul energetic al muncitorului din fabrică”.

În cele din urmă, VW a revenit asupra deciziei, iar currywurst-ul și-a recâștigat locul în meniul cantinei în 2023.

Popularitatea acestui produs a dus numele Volkswagen dincolo de mașini și industria auto.

Compania nu intenționează să renunțe la succesul său culinar. Gunnar Kilian, directorul de resurse umane al companiei, a anunțat că un nou produs „cu Currywurst este în pregătire”.

În timp ce industria auto se confruntă cu provocări, viitorul VW este asigurat de cârnați.