Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut cu 11% în primele opt luni ale anului față de aceeași perioadă din 2020

cumparaturi, magazin, cos de cumparaturi, supermarket

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut în primele opt luni, atât ca serie brută cu 12,4%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, cu 11,2%, faţă de perioada similară a anului trecut, arată datele Institutului Naţional de Statistică.

Aceasta datorită creşterii vânzărilor de produse nealimentare (+18,7%), comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+13%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+5,6%).

În luna august 2021, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut faţă de luna precedentă atât ca serie brută cu 1%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 0,9%.

Creşterile au fost generate de vânzările de produse nealimentare (+2,2%) şi vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+1,6%). Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 2,1%.

Ca serie ajustată, creşteri au consemnat vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+1,3%) şi vânzările de produse nealimentare (+1,1%). Scăderi s-au înregistrat la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-2,1%).

Faţă de luna corespunzătoare a anului precedent, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut atât ca serie brută cu 11,1%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 11,7%.

sursa foto: Pixabay

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *