În primele două luni ale anului, volumul cifrei de afaceri din serviciile de piaţă prestate populaţiei a crescut cu 30,8% ca serie brută, și cu 38,6% ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, arată datele Institutului Național de Statistică. Au crescut semnificativ activităţile hotelurilor şi restaurantelor și cele ale agenţiilor turistice.
Faţă de luna februarie 2021, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu autovehicule şi motociclete a crescut, în luna februarie 2022, atât ca serie brută cu 13,4%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 6,7%.
Volumul cifrei de afaceri din serviciile de piaţă prestate populaţiei, faţă de luna februarie 2021, a crescut, în luna februarie 2022, atât ca serie brută cu 22,6%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 28,1%.
Față de aceeași perioadă a anului trecut, în primele două luni ale anului volumul cifrei de afaceri din comerţul cu ridicata şi cu amănuntul, întreţinerea şi repararea autovehiculelor şi a motocicletelor, serie brută, a înregistrat o cifră de afaceri mai mare cu 11,7%, influențată de creşterea cifrei de afaceri la: comerţul cu piese şi accesorii pentru autovehicule (+14,5%), comerţul cu autovehicule (+12,8%), activităţile de întreţinere şi reparare a autovehiculelor (+3,7%) şi comerţul cu motociclete, piese şi accesorii aferente; întreţinerea şi repararea motocicletelor (+2,2%).
În perioada 1 ianuarie – 28 februarie, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu ridicata şi cu amănuntul, întreţinerea şi repararea autovehiculelor şi a motocicletelor, serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, a crescut cu 5,6%.
Activitatea de servicii de piaţă prestate populaţiei, serie brută, în primele două luni ale anului, a înregistrat o cifră de afaceri cu 30,8% mai mare comparativ cu perioada similară a anului precedent, influențată de creşterea cifrei de afaceri la: activităţile hotelurilor şi restaurantelor (+35,4%), activitǎţile agenţiilor turistice şi tur-operatorilor (+29,6%), activităţile de jocuri de noroc şi alte activităţi recreative (+23,2%), serviciile de coafură şi alte activităţi de înfrumuseţare (+20,0%) şi activităţile de spălare şi curăţare (uscată) a articolelor textile şi a produselor din blană
(+13,1%).
În ianuarie și februarie, activitatea de servicii de piaţă prestate populaţiei, serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de
sezonalitate a înregistrat o cifră de afaceri cu 38,6% mai mare comparativ cu perioada similară a anului trecut