Volvo şi alte firme importante au cerut Bruxelles-ului să respecte planul de interzicere a vânzărilor de maşini noi cu motoare pe combustie, din 2035, în timp ce marile companii auto europene păstrează tăcerea, transmite Bloomberg, citat de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

50 de companii au cerut Uniunii Europene să menţină această politică, conform unui comunicat trimis către Bloomberg. Ele argumentează că sectorul auto are nevoie de certitudini pentru a investi şi a sprijini obiectivele de mediu ale blocului comunitar, şi nu reveniri asupra deciziilor.

“Electrificarea este singura cea mai importantă acţiune pe care o poate adopta sectorul auto pentru a-şi reduce amprenta de carbon. Obiectivul din 2035 este crucial pentru alinierea tuturor la această călătorie şi pentru asigurarea competitivităţii Europei”, a afirmat Jim Rowan, directorul general al Volvo.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Printre companiile care au cerut Bruxelles-ului să continue strategia în domeniul auto se află Rivian Automotive, Uber Technologies, IKEA şi Iberdrola.

Sectorul transporturilor este singurul care a înregistrat o creştere a emisiilor în Europa în ultimii 30 de ani, o tendinţă care trebuie rapid schimbată pentru îndeplinirea obiectivului UE de a reduce emisiile nete de gaze cu efect de seră cu cel puţin 55% până în 2030.

Cei care susţin interzicerea vânzărilor de maşini noi cu motoare pe combustie, din 2035, spun că UE este în urma Chinei în domeniul vehiculelor electrice (EV), în special pentru producţia de masă, şi trebuie să recupereze decalajul.

Cei mai mari producători auto europeni, cum ar fi Volkswagen, BMW AG şi Stellantis NV, nu au semnat comunicatul.

Între timp, Italia sporeşte presiunile asupra Bruxelles-ului pentru revizuirea obiectivelor de electrificare.