YouTube încearcă, din nou, să convingă utilizatorii să plătească pentru a scăpa de reclame, testând un abonament care reduce numărul acestora, transmite News.ro.
Numit Premium Lite, abonamentul este o reinventare a unuia vechi (numit la fel), la care platforma a şi renunţat între timp. Spre deosebire, însă, de cel vechi, noul abonament nu blochează toate reclamele.
Premium Lite promite „un număr redus” de reclame, iar condiţiile scrise cu font foarte mic menţionează reclamele afişate în timpul redării clipurilor muzicale, a Short-urilor (video-urile scurte copiate de la TikTok) şi reclame afişate în pagini, lângă clipuri.
Vechiul abonament Premium Lite, testat începând din 2021 şi eliminat după doar câţiva ani, bloca complet reclamele. Noua versiune, deşi blochează doar o parte dintre reclame, oferă şi alte facilităţi, precum ascultarea cu ecranul închis.
Noul abonament a fost testat de utilizatorii din mai multe ţări, iar reprezentanţii companiei au confirmat că acest lucru s-a întâmplat în Australia, Tailanda şi Germania.
Cât despre preţ, în Australia, de exemplu, Premium Lite este vândut cu 9 dolari, aproape la jumătate faţă de recent scumpitul Premium, care costă 17 dolari pe lună.
Nu se ştie, deocamdată, când va fi lansat noul abonament şi dacă aceasta va fi forma sa finală.