YouTube va lansa primul său canal oficial de cumpărături pentru comerț live în Coreea de Sud pe 30 iunie, a anunțat miercuri agenția de știri Yonhap, citată de Agerpres.
Coreea de Sud are deja o afacere de comerț live-streaming în plină expansiune, condusă de gigantul tehnologic Naver, ceea ce o transformă într-o piață de testare de primă mână pentru gigantul global, în condițiile în care compania deținută de Alphabet se concentrează să devină mai apropiată de acest domeniu.
Noul canal va funcționa în limba coreeană și va începe ca un proiect de 90 de zile. La început, va oferi o platformă de comerț în direct companiilor și intenționează să transmită în direct conținut de cumpărături de la aproximativ 30 de branduri, au declarat Yonhap și alte media coreene, citând persoane familiarizate cu acest subiect.
Este primul canal oficial de cumpărături al YouTube în orice țară, a precizat Yonhap.
“Este posibil să experimentăm din când în când cu o varietate de caracteristici ale YouTube Shopping”, a declarat un purtător de cuvânt al YouTube, fără a da detalii.
În condițiile în care veniturile din publicitate ale YouTube au fost afectate de reducerea cheltuielilor din partea agenților de publicitate și de concurența unor platforme precum TikTok, Philipp Schindler, directorul general de afaceri al Google, a declarat în februarie că există “un mare potențial în a le facilita oamenilor să facă cumpărături de la creatorii, mărcile și conținutul pe care îl iubesc”.
Acțiunile Naver au scăzut cu 4% miercuri dimineață, în timp ce retailerul Lotte Shoppin a scăzut cu 3,3%, față de scăderea de 0,5% a pieței.
Piața de comerț live din Coreea de Sud ar urma să crească la 10 trilioane de woni (7,7 miliarde de dolari) în acest an, de la 2,8 trilioane de woni în 2021, Naver deținând în prezent o cotă de piață de aproximativ 60%, potrivit Kyobo Securities.