Livrările Boeing au crescut cu peste 40% în ritm anual. Rivalul european Airbus a rămas lider de piață

Boeing-737-MAX

Constructorul american de avioane Boeing Co a dat marţi publicităţii o serie de date care arată o îmbunătăţire semnificativă a numărului de avioane livrate clienţilor, precum şi a comenzilor primite în 2022, dar, cu toate acestea, grupul american a rămas în urma rivalului european Airbus pentru al patrulea an la rând, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.

Anul trecut Boeing a livrat 480 de avioane şi a primit comenzi nete pentru 774 de avioane. La rândul său, Airbus a livrat 661 de avioane şi a primit comenzi nete pentru 820 de avioane.

“Sunt fericit să vă anunţ că am rămas lider pentru al patrulea an la rând”, a anunţat directorul de vânzări de la Airbus, Christian Scherer. “Aştept cu nerăbdare să ajungem la cinci”, a adăugat Scherer.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Însă, în timp ce numărul de avioane livrate de Airbus în 2022 este cu 8% mai mare faţă de cel din 2021, în cazul Boeing livrările au crescut cu peste 40% în ritm anual, astfel că grupul american a înregistrat cele mai bune performanţe ale sale de după 2018.

Un motiv important pentru care Airbus este lider mondial este succesul înregistrat de constructorul european pe piaţa din China. Pe parcursul anului trecut Boeing a livrat doar opt avioane în China, în timp ce Airbus a livrat mai mult de 100 de avioane.

În anul 2021, secretarul american al Comerţului, Gina Raimondo, se plângea că guvernul chinez împiedică transportatorii aerieni chinezi să cumpere avioane Boeing în valoare de zeci de miliarde de dolari. În luna octombrie a anului trecut, directorul general de la Boeing, Dave Calhoun, spune că grupul american speră că va putea livra mai multe avioane în China “însă mi-e greu să spun că există semnale care arată că lucrurile se schimbă în China”.

Numărul de avioane livrate constitutie un indicator al rentabilităţii în industria aeronautică pentru că, în mod normal, companiile aeriene plătesc pentru avioanele comandate unui constructor aeronautic în momentul în care li se livrează avioanele.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: