Traficul rutier a fost reluat de azi în integralitate pe Podul peste Dunăre de la Cernavodă, ridicându-se restricțiile ce au fost impuse pe fondul lucrărilor desfășurate pentru reabilitarea acestuia, a anunțat Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Astfel, circulația se redeschide și pe calea 2 a podului de la Cernavodă, sensul Constanța – București. Viteza legală pe pod este de 80 de km/h.
În luna februarie a acestui an, CNAIR a semnat cu societatea Maristar contractul pentru “Realizarea Lucrărilor de Reabilitare a Podului de la Cernavodă, situat pe Autostrada A2, la km 157+600”. Valoarea contractului este de 66,8 milioane de lei fără TVA, obiectivul fiind finanțat din Fonduri Europene Nerambursabile. “Pe perioada sezonului estival se vor executa doar lucrări la infrastructură, fără a se institui restricții de circulație”, a precizat CNAIR.
Podul peste Dunăre de la Cernavodă este un pod combinat de cale ferată și șosea, care traversează fluviul Dunărea și împreună cu podul similar de la Fetești, conectează orașul București de Portul Constanța, de asemenea unind Drobogea de Muntenia prin Autostrada A2.
Maristar a finalizat în două luni și jumătate lucrările de la calea de rulare Constanța-București a podului de la Cernavodă, o primă etapă a reabilitării podului peste Dunăre de la Cernavodă, situat pe Autostrada A2, subliniază constructorii.
“O echipă de 200 de oameni a lucrat zilnic, cu excepția sărbătorilor de Paște, pentru a finaliza la timp lucrările, astfel încât să se circule în siguranță spre litoral înainte de începerea sezonul estival. Pe toată perioada verii vom continua lucrările de infrastructură a podului, urmând ca în septembrie să începem a doua etapă importantă, modernizarea căii de rulare dinspre București spre Constanța.”, a declarat George Vlasie, directorul general Maristar.
Pe 15 septembrie va urma a două etapă important a proiectului, reluarea lucărilor pe calea de rulare București-Constanța a podului peste Dunăre de la Cernavodă. Reabilitarea podului este finanțată din fonduri europene nerambursabile. Durata contractului este de 24 luni pentru perioada de execuție a lucrărilor și de 60 de luni pentru perioada de garanție. În timpul lucrărilor au fost utilizate circa 80 de utilaje și instalații pentru realizarea de lucrări, mai spun constructorii.