Spania construiește o superautostradă din cenușă de hârtie, în loc de ciment

autostrada cenusa hartie acciona Sursa foto: acciona.com

La prima vedere, noua porțiune de autostradă construită în municipiul La Font de la Figuera, lângă orașul spaniol Valencia, arată ca oricare alta. Dar sub suprafața sa se ascund câteva secrete. Mai precis, datorită unei tehnologii inovative, antreprenorul spaniol Acciona a reușit să folosească cenușă de hârtie pentru a înlocui cimentul cu care s-ar construi în mod normal drumul, scrie Euronews.

„În construcția de drumuri avem nevoie de cele mai puternice materiale. Și pentru asta de obicei folosim ciment. Această cenușă de hârtie nu doar că arată ca cimentul. Ci ea îndeplinește toate cerințele tehnice ale cimentului, fiind și mai ecologică”, explică managerul de proiect de cercetare și dezvoltare al Acciona.

Compania consideră că utilizarea cenușii de hârtie îi va permite să-și reducă semnificativ amprenta de carbon.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

„Impactul potențial al proiectului este enorm. Am calculat că putem economisi 65-75% din emisiile de CO2 asociate. Am putea economisi până la 18.000 de tone de ciment pe an”, spune compania.

Dar beneficiul nu este doar reducerea emisiilor de carbon. Prin utilizarea cenușii de hârtie – adică deșeuri de hârtie și celuloză arse care nu mai pot fi reciclate – compania transformă gunoiul, care cel mai probabil ar ajunge în depozit, într-o resursă.

Autostrada din La Font de la Figuera este unul dintre cele trei proiecte pilot, dar Acciona are planuri mari pentru viitor.

„Intenția noastră este să extindem utilizarea [cenușii de hârtie] la nivel național și în cele din urmă să o reproducem la nivel internațional”, spune un reprezentant al companiei.

Acciona este membru al proiectului paperChain, o inițiativă care face parte din strategia industrială mai amplă a Europei de a asigura o abordare mai circulară a resurselor naturale și care își propune să valorifice deșeurile generate de industria de hârtie și celuloză din Europa.

Cifrele din 2014 arată că sectorul – al doilea ca mărime din lume – a avut o producție anuală de 130 de milioane de tone. 11 milioane de tone din acestea au ajuns deșeuri nereciclate.

Johan Elvnert, secretar general al Platformei tehnologice a sectorului forestier, spune că industria hârtiei și celulozei din Europa găsește noi modalități de valorificare a acestui produs secundar.

„Noile tehnologii fac posibilă refolosirea și reciclarea. Un exemplu bun este proiectul PaperChain, dar vedem acest tip de evoluții pentru orice, textile, ambalaje, chiar și nemetalice și chiar hrană pentru pești din apa de tratare a fabricilor de celuloză. Deci, cel mai bine este să nu te gândești la asta ca la deșeuri, ci ca la o resursă. Pentru a ajunge la o economie circulară cu deșeuri zero, trebuie să lucrăm împreună de-a lungul întregului lanț valoric. Țintele UE pentru 2050 sunt într-adevăr foarte ambițioase.

În lanțul valoric bazat pe pădure, am analizat cum să ajungem la o societate circulară cu deșeuri zero și vom lucra din greu pentru ca această agendă să devină realitate, dar sprijinul din partea Uniunii Europene este crucial”, a subliniat Johan Elvnert.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: