Studiu GfK: Încrederea consumatorilor din Germania va fi impulsionată în aprilie de reducerea preţurilor energiei de la nivelul record anterior

germania, steag, drapel, berlin Sursa foto: Unsplash / Maheshkumar Painam

Încrederea consumatorilor din Germania va fi impulsionată în aprilie de reducerea preţurilor energiei de la nivelul record anterior, deşi o redresare deplină nu ar urma să aibă loc în curând, arată rezultatele studiului publicat miercuri de Institutul GfK, transmite Reuters, citat de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Institutul se aşteaptă ca în aprilie indicele privind încrederea consumatorilor să se îmbunătăţească la minus 29,5 puncte, de la minus 30,6 puncte luna precedentă, şi uşor sub estimările analiştilor intervievaţi de Reuters, de minus 29 puncte.

Ar fi a şasea creştere consecutivă în aprilie, ceea ce indică, conform GfK, că încrederea se îndreaptă spre redresare, dar ritmul creşterii a încetinit semnificativ faţă de lunile precedente.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

„Anticipata pierdere a puterii de cumpărare previne o redresare susţinută a cererii interne, iar datele indică un nivel al încrederii consumatorilor încă scăzut”, a explicat expertul GfK, Rolf Buerkl, ceea ce înseamnă că probabil consumul intern nu va contribui într-un mod pozitiv la evoluţia economiei Germaniei în 2023.

Subindicele care măsoară aşteptările privind veniturile a fost principalul contributor la sporirea încrederii, ajungând la cel mai ridicat nivel din ultimele 10 luni – minus 24,3 puncte în martie, de la minus 27,3 puncte în februarie.

„Perspectivele privind veniturile beneficiază în prezent de pe urma preţurilor mult mai scăzute ale energiei, în special la benzină şi motorină pentru încălzire. Cu toate acestea rata inflaţiei rămâne la un nivel ridicat”, a adăugat Buerkl.

Studiul a fost efectuat în perioada 2-13 martie 2023. Indicele privind încrederea consumatorilor din Germania estimează evoluţia consumului privat în următoarea luni.

Un indice peste zero indică o creştere anuală a consumului privat, în timp ce o valoare sub zero arată un declin comparativ cu perioada similară a anului precedent.
Conform GfK, o modificare de un punct a indicelui corespunde unei modificări anuale de 0,1% a consumului privat.

Guvernul de la Berlin şi-a îmbunătăţit recent previziunile privind creşterea economiei germane, care ar urma să se situeze la 0,2% în 2023 (faţă de un declin de 0,4% estimat în toamnă), în timp ce inflaţia ar urma să scadă la 6% în 2023, faţă de prognoza precedentă de 7%. În 2022, rata anuală a inflaţiei în Germania s-a situat la 7,9%.

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.