Geely va include opt uzine din China şi una din Suedia, care produc sisteme de propulsie, în viitorul joint venture cu Renault

geely renault

Grupul auto chinez Geely va include opt uzine din China şi una din Suedia, care produc sisteme de propulsie, în viitorul joint venture cu Renault şi gigantul Saudi Aramco concentrat pe producţia de motoare cu combustie, au declarat două surse din apropierea acestui dosar, pentru Reuters, transmite Agerpres.

Denumit “Horse”, noul joint venture anunţat de Renault şi Geely în luna noiembrie a anului trecut va furniza motoare pe combustie şi tehnologie hibridă brandurilor pe care le deţin, precum şi altor companii auto. Partenerii vor ca noul joint venture să ajungă la 19.000 de angajaţi şi o cifră de afaceri anuală de 15 miliarde de euro.

Anterior, Renault a informat că “Horse” va avea 17 fabrici, opt ale constructorului auto francez în America Latină, Europa şi Turcia, şi nouă ale Geely.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Miercuri două surse din apropierea acestui dosar au dezvăluit pentru Reuters că din cele nouă fabrici care vor veni de la Geely şi Aurobay, o fostă divizie specializată pe motoare pe combustie înfiinţată de Volvo Cars şi Geely în anul 2021 dar care acum este deţinută în întregime de Geely, opt sunt amplasate în China şi una la Skovde, Suedia.

De asemenea, viitorul joint venture va include şi două centre de cercetare-dezvoltare (R&D) ale Geely-Aurobay, unul la Hangzhou Bay în China şi altul la Gothenburg în Suedia. Renault va contribui şi el cu trei centre de cercetare-dezvoltare amplasate în Europa şi America de Sud.

“Asta arată că amprenta este una foarte complementară şi echilibrată la nivel global”, a declarat una dintre surse pentru Reuters.

Sursele au precizat că Geely va veni cu toate uzinele sale care produc motoare şi sisteme de transmisie la noul joint venture dar nu şi cu uzinele care produc sisteme de propulsie electrice. La rândul său, tehnologia Renault în domeniul vehiculelor electrice va rămâne separată de divizia “Horse”, urmând a forma partea centrală a diviziei sale “Ampere”.

Geely şi Renault au anunţat deja că joint venture-ul lor ar urma să aibă o capacitate anuală de producţie de peste cinci milioane de motoare şi sisteme de transmisie şi pentru automobile cu ardere internă, hibride şi hibride de tip plug-in.

Gigantul petrolier Aramco din Arabia Saudită, care la începutul acestei luni a fost de acord cu preluarea unei participaţii minoritare la noua societate mixtă dedicată motoarelor pe combustie, înfiinţată de producătorii auto Renault SA şi Zhejiang Geely Holding, ar urma să vină cu expertiza sa în domeniul combustibililor sintetici şi hidrogenului.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: