Drumul Expres Oradea – Arad intră în etapa dezbaterilor pentru emiterea Acordului de Mediu, pas foarte important în vederea finalizării documentației tehnice și lansării licitației pentru execuția lucrărilor, a anunțat marți președintele Consiliului Județean Bihor Ilie Bolojan.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Studiul de fezabilitate pentru Drumul Expres Oradea – Arad este realizat de proiectantul Consitrans, iar pentru cei 120 de kilometri de drum de mare viteză și legătura rapidă la Salonta unde va fi amenajată prima vamă România – Ungaria pe un Drum Expres, valoarea ar putea ajunge la 10 miliarde lei.

Drumul Expres Oradea – Arad este cel mai important proiect de infrastructură rutieră pe care autoritățile locale (CJ Bihor, CJ Arad, și primările Oradea și Arad) l-au preluat de la Ministerul Transporturilor.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

„Proiectul tehnic al Drumului Expres Arad – Oradea a ajuns în etapa de a obține Acordul de Mediu, un pas important în evoluția realizării acestei investiții în infrastructură. Studiul de evaluare adecvat și Raportul de impact asupra mediului, documentațiile necesare obținerii Acordului, au fost finalizate și au intrat în procedura de dezbatere publică la Agenția Națională pentru Protecția Mediului (ANPM). Anunțul privind dezbaterea a fost publicat pe website-ul ANPM luni, 22 mai. Publicul interesat poate transmite în scris comentarii/opinii/observaţii privind documentele menţionate la sediul autorităţii competente pentru protecţia mediului – Agenția Națională pentru Protecția Mediului din Splaiul Independentei, nr. 294, Sector 6, Bucureşti, până la data de 29.06.2023…În cursul lunii iulie ne propunem să obținem avizele necesare pentru adoptarea hotărârilor de guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici și pentru exproprierea terenurilor afectate de proiect. În aceste condiții, în luna august am putea demara procedura de licitație pentru selectarea constructorilor ce vor realiza cele 3 tronsoane în care este împărțit drumul”, a transmis Bolojan.

Licitația pentru construirea Drumului Expres Oradea – Arad care include și legătura de 9 kilometri cu Ungaria la Salonta va fi lansată în această toamnă, anunța pe 4 aprilie, Transporturilor Sorin Grindeanu. La începutul anului, președintele Consiliului Județean Bihor Ilie Bolojan estima lansarea licitației pentru execuția Drumului Expres Oradea – Arad în aprilie-mai (detalii aici), dar ministrul Grindeanu a explicat întârzierea proiectului prin durata mare pentru obținerea Acordului de Mediu.

Traseul Drumului Expres Arad – Oradea va avea o lungime 120,1 km, cu profil de patru benzi de circulație. Proiectul mai prevede drumul de legătură cu orașul Salonta (județul Bihor), de 5 km, drumul de legătură cu Arad, de 3 km, și drumul de legătură cu punctul de trecere a frontierei cu Ungaria (Salonta – Békéscsaba), de 9,85 km. Astfel, lungimea totală a drumului va fi de 138 km. Studiul de Fezabilitate a fost aprobat în luna decembrie 2022, proiectul fiind în prezent în etapa de proiectare. Lucrările vor fi împărțite în trei tronsoane: Oradea – Salonta, Salonta – Chișineu Criș și Chișineu Criș – Arad. Valoarea totală estimată a proiectului, conform Studiului de Fezabilitate, este de 10,7 miliarde lei 10.710.315.053,99, inclusiv TVA