Compania de Drumuri a aprobat Studiul de Fezabilitate al Drumului Expres Oradea – Arad, iar licitația pentru execuție ar urma să fie lansată în aprilie sau mai după ce Guvernul aprobă indicatorii tehnico-economici, a anunțat joi președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan. Drumul Expres Oradea – Arad este cel mai important proiect de infrastructură rutieră pe care autoritățile locale l-au preluat de la Ministerul Transporturilor, dar îl derulează cu finanțare europeană prin Programele Operaționale Transport.
Drumul Expres Oradea – Arad este cel mai bun exemplu pentru ceea ce înseamnă descentralizarea în transporturi și ar trebui construit în 3 ani. Drumul expres, cu profil de patru benzi, va avea o lungime de 120 de km. Se mai adaugă legătura spre Ungaria, de lângă Salonta, de peste 9 km lungime, inclusiv bretele de legătură, plus punctul de trecere a frontierei situat pe partea română. La Arad, Chișineu Criș și Salonta sunt prevăzute drumuri de legătură cu o lungime totală de 10 km.
Bolojan spune că a participat la ședința CNAIR pentru Drumul Expres. „A fost prezentat traseul proiectului, au fost analizate cele 12 noduri rutiere ale drumului expres și soluțiile de trafic propuse în vederea racordării infrastructurii rutiere existente la noul proiect. S-au studiat conexiunile și facilitățile drumului expres: legătura cu Ungaria din zona Salonta, conexiunea cu drumul de legătură Oradea-autostrada Transilvania, conexiunea cu autostrada la Arad, parcările de scurtă și lungă durată prevăzute a fi amenajate. Următoarea etapă presupune realizarea auditului de siguranță rutieră, care ar urma să intre în procedura de avizare în luna martie. Ne propunem ca în luna aprilie să fie emise hotărârile de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici și de expropriere a terenurilor afectate de proiect. Odată cu finalizarea proiectului tehnic și a documentației de achiziție, vom organiza procedura de licitație pentru selectarea unui constructor. Mulțumesc echipei tehnice din CNAIR pentru colaborare și proiectanților de la Consitrans, împreună cu care am susținut prezentarea proiectului în Comisie”, a mai adăugat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.
Lucrările vor fi împărțite în trei tronsoane:
– Oradea – Salonta,
– Salonta – Chișineu Criș,
– Chișineu Criș – Arad.
Proiectul este rezultatul unui parteneriat între Ministerul Transporturilor, prin Compania Națională de Autostrăzi – CNAIR și patru autorități locale: Primăria și Consiliul Județean Arad, Primăria Oradea și Consiliul Județean Bihor.
Intersecția Drumului Expres Oradea – Arad cu Drumul Expres Oradea – Autostrada Transilvania va fi asigurată cu pasaje, nu cu un sens giratoriu cum prevedea proiectul inițial. Punctul de frontieră de la Salonta este deschis doar pentru traficul comercial ușor, de până la 7,5 tone, potrivit Poliției de Frontieră.