Pasaje supraterane la intersecția Drumurilor Expres Oradea -Arad și Oradea-Autostrada Transilvania/Proiectul inițial prevedea un simplu sens giratoriu

Drum Expres Oradea Autostrada Transilvania API

Intersecția Drumului Expres Oradea -Arad cu Drumul Expres Oradea -Autostrada Transilvania va fi asigurată cu pasaj suprateran și bretele dedicate, nu printr-un simplu sens giratoriu așa cum prevedea proiectul tehnic inițial, a anunțat miercuri, președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan. Drumul Expres Oradea -Arad (cel mai important proiect preluat de autoritățile locale de la Ministerul Transporturilor) este în fază avansată de proiectare în timp ce Drumul Expres Oradea -Biharia ( 19 km.) legătura cu Autostrada Transilvania ar putea fi deschis circulației la sfârșitul anului viitor, înainte de termen cu o mobilizare foarte bună a constructorului Strabag.

Bolojan a transmis că pasajele vor fi realizate în cadrul contractului cu Strabag : ,,S-a stabilit ca joncțiunea între DX Arad – Oradea și drumul de legătură cu A3 să se facă în zona acelui sens giratoriu inițial. S-a configurat și s-a aprobat această soluție de joncțiune. De la o simplă girație care ne-ar fi blocat circulația la joncțiunea dintre cele două drumuri, iar studiile de trafic au confirmat asta, avem o racordare cu pasaje supraterane și bretele de viraj dreapta, în așa fel încât din orice direcție vii, poți să urci pe unul dintre cele două drumuri. E cert că peste doi ani acesta va fi cel mai importat nod rutier al județului Bihor” e explicat șeful CJ Bihor.

Anunțul lui Bolojan vine după ce la începutul lunii, Asociația Pro Infrastructură critica soluția tehnică de joncțiune cu snes giratoriu : ,,Ritm excelent la drumul de legătură de lângă Oradea. Obiectivul este mai puțin cunoscut, dar este unul important pentru regiune: conexiunea dintre Autostrada A3 și Centura Oradea formată din 13 km de drum expres veritabil, parte din coridorul A/DEx11 Arad-Oradea, plus 6 km de profil DN cu două benzi pe sens și parapet central. Antreprenorul a pornit ca din pușcă și, dacă va menține mobilizarea, are șanse reale să inaugureze tronsonul la final de 2023, înainte de termenul contractual din primăvara anului 2024. Dar la noi niciodată nu e simplu. Autoritățile bihorene s-au trezit acum că vor pasaje în locul celor două girații. Din păcate ele nu pot fi adiționate la contractul actual și trebuie licitate separat. Sperăm că aceste solicitări tardive nu vor bloca deschiderea anticipată din 2023.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *