Acţiunile producătorului auto japonez Toyota au crescut cu 5% marţi, după ce compania a anunţat că va introduce o gamă completă de vehicule electrice cu baterii ”de generaţia următoare”, începând cu 2026, transmite CNBC, conform News.ro.
Acestea vor fi dezvoltate şi fabricate de o nouă unitate de vehicule electrice numită BEV Factory, care a fost înfiinţată în mai.
Într-o prezentare de marţi, Takero Kato, preşedintele BEV Factory, a declarat că Toyota vizează o autonomie de rulare de 1.000 de kilometri pentru vehiculele sale electrice.
BEV Factory îşi propune să producă aproximativ 1,7 milioane de vehicule până în 2030, a spus Kato.
În comparaţie, Tesla Model 3 are o autonomie de aproximativ 430 de kilometri, în timp ce modelul cu rază lungă de acţiune are o autonomie de aproximativ 570 de kilometri.
Toyota îşi propune să realizeze vânzări de 1,5 milioane de vehicule integral electrice pe an până în 2026 şi să vândă 3,5 milioane de vehicule integral electrice anual până în 2030.
Separat, compania dezvoltă, de asemenea, o metodă pentru producerea în masă a bateriilor cu stare solidă pentru vehiculele electrice cu baterii şi îşi propune să înceapă să le comercializeze din 2027 sau 2028.
Toyota a declarat că va urmări o îmbunătăţire cu 20% a intervalului de croazieră pentru toate bateriile cu stare solida, faţă de bateriile actuale.
Aceasta vine împreună cu un model cu specificaţii mai înalte, care este în cercetare şi dezvoltare. Acest model urmăreşte o îmbunătăţire cu 50% a intervalului de croazieră, în comparaţie cu produsul actual.
Trecere mai pronunţată la vehiculele electrice?
Cel mai remarcabil este că Toyota a spus că a făcut o descoperire tehnologică care depăşeşte provocarea durabilităţii bateriilor în bateriile cu stare solidă şi, ca atare, compania ”revizuieşte introducerea lor în HEV-urile convenţionale (vehicule hibride) şi accelerează dezvoltarea acestora ca baterii pentru BEV-uri (vehicule electrice cu baterii).”
HEV se referă la vehiculele electrice hibride, care sunt vehicule care sunt propulsate de un motor convenţional cu ardere internă în combinaţie cu unul sau mai multe motoare electrice.
Acest lucru ar putea semnala o schimbare continuă în strategia producătorului de autovehicule electrice sub noul CEO Koji Sato, care a preluat conducerea în aprilie.
În februarie, Sato a spus că compania ”va accelera dezvoltarea BEV-urilor cu o abordare diferită faţă de cea anterioară”, a relatat publicaţia Nikkei.
Sub conducerea fostului CEO Akio Toyoda, Toyota a fost criticată pentru abordarea sa mai lentă faţă de maşinile integral electrice, rămânând în schimb convingerea că vehiculele complet electrice sunt o soluţie, nu soluţia, pentru obiectivul companiei de a deveni neutru în carbon.
Această strategie a persistat chiar şi până la sfârşitul anului 2022, când a dezvăluit noi modele hibride Prius.
Directorii Toyota au susţinut că nu cred că vehiculele complet electrice vor fi adoptate la fel de uşor cum cred concurenţii, invocând motive precum blocaje şi spunând că piaţa nu este ”suficient de matură”.
Pe site-ul său, Toyota spune că materialele necesare pentru a produce o baterie de vehicul complet electric cu autonomie mare ar putea fi folosite pentru a produce şase baterii pentru vehicule hibride plug-in sau 90 de baterii pentru vehicule hibride electrice.
Tranziţia mai agresivă către vehiculele integral electrice a putut fi văzută în prezentarea lui Kato, preşedintele Fabricii BEV spunând că ”scopul nostru este să schimbăm viitorul cu vehiculele electrice… maşinile electrice de ultimă generaţie vor adopta baterii noi, prin intermediul cărora suntem hotărâţi să devenim lideri mondiali în consumul de energie pentru bateriile EV.”