Produsele pentru următorul an școlar au fost negociate anul trecut în plină criză energetică și în plin boom al prețului hârtiei, transmite Le Figaro, care a intervievat retaileri pe tema prețurilor.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Dacă vacanța mare începe peste câteva zile, unii părinți sunt deja îngrijorați de următorul an școlar. Într-adevăr, prețurile produselor școlare au fost negociate anul trecut, în plină criză energetică și în plină explozie a prețului hârtiei. “Am cumpărat deja produsele acum șase luni, cu 10% mai scumpe decât în anul precedent”, a precizat miercuri dimineață pe Franceinfo Michel-Edouard Leclerc, președintele centrelor Leclerc.

Pe rafturi, creșterile ar trebui totuși să fie mai puțin semnificative, grație furnizorilor și distribuitorilor care își reduc marjele. ” Vom ajunge poate [la] o creștere de 2 sau 3% “, subliniază Michel-Edouard Leclerc, înainte de a adăuga că ” anumite oferte promoționale ” vor fi făcute în magazinele sale.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

Grupul Carrefour își va ” întări anul acesta promoțiile pe produse deosebit de populare în rândul clienților “, cum ar fi lipiciul UHU, foile simple pătrate mari sau chiar agendele. În luna mai a anului trecut, Thierry Cotillard, președintele Les Mousquetaires, preconiza deja ” o creștere de 3% a produselor pentru întoarcerea la școală față de anul trecut “. Inflație care se ridică chiar ” la 10% dacă ne întoarcem cu 18 luni în urmă “.

Guillaume Nusse, directorul general al Clairefontaine-Rhodia, vrea să fie și mai alarmist: “Pe rafturi, la un notebook de bază, suntem mai mult pe creșteri de 30-40% în doi ani. Cu toate acestea, familiile par să ” facă compromisuri “, iar compania a vândut ” la fel de multe produse high-end în 2022 ” ca în anii precedenți. O observație împărtășită de Martial Ardant, directorul general al grupului Hamelin France, care gestionează marca Oxford: ” Părinții continuă să investească în educație și să aleagă produsele de marcă națională mai degrabă decât mărcile distribuitorilor. De asemenea, ei favorizează inovațiile. ” Cei doi directori relativizează, de asemenea, creșterile de preț, “câțiva euro pentru consumabile care durează un an”.

Prețurile au crescut consecutiv pe parcursul a doi ani. “Nu va exista nicio creștere anul viitor”, notează Guillaume Nusse, care anticipează negocierile din această toamnă între distribuitori și furnizori. “Tona de hârtie a fost de 600 de euro în 2021, apoi a urcat la 1300 de euro în 2022 și suntem în prezent la 1100 de euro astăzi “, explică el, înainte de a adăuga că se ” aștepta [totuși] la o scădere mai substanțială “. Potrivit acestuia, ” va exista astfel o relaxare a prețurilor pe rafturi, dar nu o prăbușire “.