Produsele pentru următorul an școlar au fost negociate anul trecut în plină criză energetică și în plin boom al prețului hârtiei, transmite Le Figaro, care a intervievat retaileri pe tema prețurilor.
Dacă vacanța mare începe peste câteva zile, unii părinți sunt deja îngrijorați de următorul an școlar. Într-adevăr, prețurile produselor școlare au fost negociate anul trecut, în plină criză energetică și în plină explozie a prețului hârtiei. “Am cumpărat deja produsele acum șase luni, cu 10% mai scumpe decât în anul precedent”, a precizat miercuri dimineață pe Franceinfo Michel-Edouard Leclerc, președintele centrelor Leclerc.
Pe rafturi, creșterile ar trebui totuși să fie mai puțin semnificative, grație furnizorilor și distribuitorilor care își reduc marjele. ” Vom ajunge poate [la] o creștere de 2 sau 3% “, subliniază Michel-Edouard Leclerc, înainte de a adăuga că ” anumite oferte promoționale ” vor fi făcute în magazinele sale.
Grupul Carrefour își va ” întări anul acesta promoțiile pe produse deosebit de populare în rândul clienților “, cum ar fi lipiciul UHU, foile simple pătrate mari sau chiar agendele. În luna mai a anului trecut, Thierry Cotillard, președintele Les Mousquetaires, preconiza deja ” o creștere de 3% a produselor pentru întoarcerea la școală față de anul trecut “. Inflație care se ridică chiar ” la 10% dacă ne întoarcem cu 18 luni în urmă “.
Guillaume Nusse, directorul general al Clairefontaine-Rhodia, vrea să fie și mai alarmist: “Pe rafturi, la un notebook de bază, suntem mai mult pe creșteri de 30-40% în doi ani. Cu toate acestea, familiile par să ” facă compromisuri “, iar compania a vândut ” la fel de multe produse high-end în 2022 ” ca în anii precedenți. O observație împărtășită de Martial Ardant, directorul general al grupului Hamelin France, care gestionează marca Oxford: ” Părinții continuă să investească în educație și să aleagă produsele de marcă națională mai degrabă decât mărcile distribuitorilor. De asemenea, ei favorizează inovațiile. ” Cei doi directori relativizează, de asemenea, creșterile de preț, “câțiva euro pentru consumabile care durează un an”.
Prețurile au crescut consecutiv pe parcursul a doi ani. “Nu va exista nicio creștere anul viitor”, notează Guillaume Nusse, care anticipează negocierile din această toamnă între distribuitori și furnizori. “Tona de hârtie a fost de 600 de euro în 2021, apoi a urcat la 1300 de euro în 2022 și suntem în prezent la 1100 de euro astăzi “, explică el, înainte de a adăuga că se ” aștepta [totuși] la o scădere mai substanțială “. Potrivit acestuia, ” va exista astfel o relaxare a prețurilor pe rafturi, dar nu o prăbușire “.