Antreprenor cu valoare adăugată. Genuin, afacerea de familie care vrea să devină un lider în industria de home-deco organic din România / “Afacerea a început ca o joacă, din pasiune și încredere în in”

Genuin la Doro_deersphotos-38

Într-o piață home-deco din ce în ce mai conștientă de impactul asupra mediului și de calitatea materialelor, Genuin, un business de familie lansat în decembrie 2021, își croiește drumul cu o viziune clară: aceea de a deveni un lider în industria de home-deco organică din România.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Produce de la așternuturi din 100% in prespălat, la perdele, draperii, perne decorative și tăblii de pat, toate realizate din materiale naturale. Mai mult, Genuin completează oferta cu covoare din lână și sisal, precum și colecții dedicate pentru plajă și bucătărie, după cum a povestit pentru Economedia, Oana Opriș, co-fondator Genuin.

De la o nevoie personală la o misiune antreprenorială

Ideea Genuin a prins contur într-un context pandemic, dintr-o combinație de factori: căutarea unor noi oportunități de investiții de către membrii familiei și o nevoie personală stringentă. “Perioada s-a suprapus cu o problemă de sănătate a micuței noastre, care avea multiple alergii. Am găsit inul, un material natural hipoalergenic și mergând toți patru la un târg în Italia, ne-am îndrăgostit de material,” mărturisește Oana Opriș. Acest moment a fost scânteia care a aprins pasiunea pentru in și a pus bazele afacerii.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
trazactii calcule sedintă
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Numele “Genuin” nu a fost ales la întâmplare. După un proces de trei săptămâni, cuvântul care a rezonat cel mai puternic cu valorile familiei și cu esența inului a fost “autenticitate”. “Propunerea de Genuin a venit natural. Chiar și logo-ul a fost înțeles rapid și transpus cu o țesătură deasupra literei i,” a explicat co-fondatoarea.

Inovație și sustenabilitate: Proiectul de reciclare a textilelor

Pe lângă focusul pe materiale naturale, Genuin a identificat o altă direcție importantă: responsabilitatea față de mediu. Astfel, în 2023, a apărut ideea unui proiect de reciclare. “Observasem un trend crescător în cantitatea de deșeuri textile în țară și în Europa, dar și pentru că ne-am dat seama că multe persoane când se mută, fac curățenie de primăvară sau pur și simplu schimbă ceva în dormitor, aruncă așternuturile vechi,” spune Oana Opriș. Lansarea proiectului a fost amânată strategic, pentru a construi o bază solidă de clienți și o comunitate, dar și pentru a achiziționa echipamentul de reciclare necesar.

Diferențiere prin calitate și personalizare

Într-o piață competitivă, Genuin se distinge prin mai multe atuuri. În primul rând, utilizează in 100% european, certificat, garantând cea mai înaltă calitate. Apoi, are un configurator online ce permite clienților să își personalizeze seturile de pat și perdelele, indiferent de dimensiunile atipice ale pernelor, pilotelor sau saltelelor. De asemenea, are o gamă variată de culori cea mai mare diversitate de pe piața autohtonă.

Clienții Genuin: Exigenți și conștienți

Publicul țintă principal este format din femei cu vârste între 30 și 45 de ani, cu venituri medii și mari. “Observăm însă o creștere în sectorul bărbătesc ce pune accent pe calitate,” notează Oana Opriș. Brandul se poziționează în segmentul premium, lucrând constant la consolidarea acestei imagini și la îmbunătățirea experienței clienților. Deși focusul este pe piața românească, Genuin are consumatori și din țări precum Austria, Olanda și Spania.

Creștere organică și distribuție strategică

Până în prezent, vânzările s-au realizat exclusiv prin magazinul online, www.genuin.shop. “Ne-am concentrat în acești trei ani în a înțelege clientul, comportamentul și a consolida metodele și capacitatea de producție. Am crescut încet și voit am făcut asta, pentru că ne-am dorit să putem susține tot ce se întâmplă, timp în care să ne susținem și familia și angajații,” explică antreprenoarea. Perdelele de in și așternuturile colorate sau natur sunt cele mai căutate, clienții apreciind posibilitatea de a combina culorile prin configuratorul online.

Investiții și perspective de dezvoltare

În cei trei ani de activitate, investiția totală în Genuin a depășit 150.000 de euro (stocuri, echipamente, renovări, spațiu, contribuții la fonduri). La aceasta se adaugă accesarea unor fonduri norvegiene în valoare de 350.000 de euro, majoritatea direcționate către echipamente, strategie și cercetare de piață.

Oana Opriș precizează: “Este o investiție mare, finalizată în decembrie 2024 și putem spune că anul 2025 este anul în care căutăm să creștem și să ne extindem susținut și un pic mai accelerat, stabilizând tot ce am creat până acum.”

Echipa, formată din patru angajați (plus management), este pregătită să tripleze cifra de afaceri, spațiul actual permițând o extindere până la 10-12 angajați.

Provocări și lecții învățate

Primii doi ani au fost marcați de dificultăți legate de cash-flow și necesitatea constantă de equity pentru refacerea stocurilor. “Să construiești un brand premium românesc necesită timp, pentru că oamenii au nevoie să creadă în tine și în ceea ce vinzi,” subliniază Oana Opriș. Greșelile inerente unui proces de producție propriu și control al calității, precum și costurile de achiziție mai mari la volume mici, au fost alte provocări.

“Nu este încă un business profitabil, așteptarea noastră este ca în acest an să depășim break-even și odată cu găsirea unor canale de distribuție suplimentare, să putem să creăm volumul dorit pentru o funcționare optimă. Recunosc că a fost pentru noi un MBA în sine.”

Parteneriate etice și furnizori europeni

Furnizorii Genuin sunt fabrici din Italia, Spania, Franța, Lituania și Polonia, în principal procesatori de in cu certificări pe întreg lanțul de producție, aleși în urma participării la târguri de profil și testărilor riguroase. “Lucrăm cu Europa deși asta ne ține costul sus pentru că ne place să dormim bine noaptea. Să știm că vopselurile nu au fost deversate în râuri, că lucrează doar adulții la produse, că se respectă normele de muncă. Să fie totul genuin până la capăt, chiar dacă scade din profit,” afirmă co-fondatoarea Genuin.

Cum arată viitorul Genuin

Deși consideră că după doar trei ani este prematur să vorbească despre un succes deplin, Oana Opriș și echipa sa sunt hotărâți să continue pe calea creșterii organice.

“Ne dorim să creștem atât cifra de afaceri prin lărgirea pieței din România și a canalelor de distribuție dar și prin extinderea în afara țării. Totuși vom face totul într-un ritm organic. Vrem să ne putem adapta la schimbările rapide de azi și să nu devenim urmăritori de profituri ci să fim producători de valoare adăugată și deschizători de drumuri, pe ce înseamnă designul biofilic, materiale naturale și produse home-deco în România.”

Prin campania „Antreprenor cu valoare adăugată”, Economedia promovează ideile de afaceri care îi inspiră pe antreprenorii români să dezvolte și să vândă produse fabricate parțial sau total pe plan local, sub branduri proprii.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.