Compania de Drumuri (CNAIR) a câștigat definitiv la Curtea de Apel București un proces cu WeBuild, cu privire la întârzierile în finalizarea Podului de la Brăila, conform informațiilor verificate de Economedia. Antreprenorul italian trebuie să achite penalități de peste 80 de milioane de lei (16 milioane de euro), pentru peste 800 de zile de întârzieri, a constatat instanța.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Soluția instanței:

„Tip solutie: Nefondat
Solutia pe scurt: Respinge apelul ca nefondat. Definitivă. Pronunţată astăzi, 19.06.2025, şi pusă la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei.”

CNAIR câștigase acest proces și în primă instanță, în ianuarie 2024, dar acum decizia este definitivă și obligatorie.

Rămâne de văzut care va fi mecanismul prin care constructorul va fi obligat să plătească penalitățile, dacă acestea vor fi eșalonate sau nu.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Amintim că WeBuild mai lucrează pe un șantier cheie din administrarea CNAIR, respectiv secțiunea Cornetu – Tigveni, de pe Autostrada Sibiu – Pitești, care include cel mai lung tunel rutier de pe Autostrada A1, un contract cu o valoare de 5,3 miliarde lei. Recent, constructorul italian a dat în circulație și lotul 5 Curtea de Argeș – Pitești. WeBuild mai lucrează, în asociere, și pe trei din cele patru tronsoane de pe magistrala feroviară Caransebeș – Lugoj – Timișoara – Arad, dar aici compania colaborează cu CFR Infrastructură.

Mai amintim că Podul de la Brăila a fost subiectul unui meci continuu între WeBuild și CNAIR, solicitându-se extensii ale contractului, despăgubiri și penalități.

Podul peste Dunăre de la Brăila a fost inaugurat pe 6 iulie 2023. Acesta este cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România și al treilea ca dimensiune din Uniunea Europeană, fiind ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră.

Valoarea iniţială a proiectului a fost de 1,996 miliarde de lei, fără TVA, fonduri externe nerambursabile, iar constructorul a fost asocierea italiano-japoneză Astaldi/WeBuild – IHI Infrastructure System Co. Ltd.