Tesla a anunțat vineri că va oferi noilor cumpărători ai celor mai bine vândute vehicule electrice în China un bonus în numerar echivalent cu aproape 500 de dolari dacă aceștia au o recomandare de la un proprietar existent, adâncind astfel războiul prețurilor pe cea mai mare piață de vehicule electrice din lume, scrie Reuters.
Tesla a declarat că va oferi noilor cumpărători ai vehiculelor sale Model Y și Model 3 o bonificație în numerar de 3.500 de yuani (483 de dolari) dacă pot prezenta o recomandare din partea unui proprietar existent.
De asemenea, Tesla a declarat că noii cumpărători vor avea acces gratuit la sistemul său de asistență pentru șoferi Enhanced Autopilot timp de 90 de zile.
De la începutul anului, când a declanșat un război al prețurilor pe piața chineză a vehiculelor electrice, Tesla a redus prețul de bază al sedanului Model 3 în China cu 14% și cu 10% pentru Model Y, cel mai bine vândut model al său la nivel global.
Tesla a anunțat reducerea la o zi după ce s-a alăturat altor 15 companii, inclusiv producătorilor chinezi de VE Nio, Li Auto și Xpeng, într-un angajament organizat de Asociația Producătorilor de Automobile din China pentru a evita “prețurile anormale”, interpretat de unii ca fiind un semnal de armistițiu în războiul prețurilor care a amenințat profitabilitatea întregului sector.
Directorul general al Volkswagen în China, Ralf Brandstatter, a declarat luna trecută, într-un discurs susținut la un eveniment la care a participat premierul chinez Li Qiang, că piața chineză a vehiculelor electrice a fost marcată de “reduceri mari de preț” și de “un mediu concurențial nesănătos”.
Tesla a anunțat bonusurile cash vineri pe contul său Weibo. Acestea vin după o ofertă anunțată în iunie, de reduceri de 7.000 de yuani pentru cumpărătorii vehiculelor sale mai scumpe Model S și Model X din China.
O serie de proprietari de Tesla și-au postat codurile de recomandare online și i-au invitat pe alții să le folosească vineri, sugerând că reducerea în numerar ar putea fi disponibilă pe scară largă pentru noii cumpărători.
Tesla a vândut un număr record de 247.217 vehicule fabricate în China în al doilea trimestru, potrivit datelor publicate la începutul acestei săptămâni. Aceasta a fost cea mai mare valoare de când a început să livreze vehicule de la fabrica sa din Shanghai, la începutul anului 2020.
Vânzările Tesla de mașini produse în Shanghai în al doilea trimestru au reprezentat peste jumătate din livrările sale globale.
În timp ce reducerile de prețuri ale Tesla și ale rivalilor au stimulat vânzările la începutul acestui an în China, aceste creșteri de vânzări au început să încetinească în ultimele luni, determinând autoritățile locale să ofere mai multe stimulente pentru cumpărători, inclusiv scutiri de taxe de achiziție pentru vehiculele electrice.
La începutul acestei săptămâni, Tesla a redus prețurile la Model 3 și Model Y cu 3% până la 4% în Japonia.