Tomra, o companie norvegiană care furnizează soluţii automate de colectare a ambalajelor de metal, plastic şi sticlă pentru băuturi în vederea reciclării, anunță că a deschis un nou spaţiu logistic de 4.000 de metri pătraţi lângă Bucureşti, potrivit unui comunicat de presă.
Conform informării de presă, primul centru logistic național al companiei va asigura în principal funcționarea și întreținerea echipamentelor care automatizează preluarea post-consum a ambalajelor pentru băuturi în vederea reciclarii, deservind întreaga rețea de sisteme de colectare TOMRA din România.
Centrul logistic de 4.000 de metri pătrați include o platformă pentru încărcarea și descărcarea a până la 50 de camioane pe zi.
Compania transmite că Tomra a deschis o filială în România în 2021 și a dezvoltat rapid o rețea națională de service și mentenanță, cu tehnicieni și flote în fiecare județ, pentru a sprijini comercianții care vor opera punctele de returnare.
Pregătirile pentru Sistemul Garanție-Returnare din România se intensifică pentru toți participanții la sistem, pe măsură ce se apropie data lansării din noiembrie. Administratorul SGR, ReturRO, a anunțat în luna iunie că peste 60.000 de companii s-au înregistrat deja pe platforma online a sistemului.
Tomra transmite că are instalate aproximativ 82.000 de automate de preluare (RVS) în 60 de piețe, care colectează anual peste 45 de miliarde de ambalaje pentru băuturi în întreaga lume.