Raport: România, printre țările din Europa cu cele mai mari creșteri în industria FMCG, în primul trimestru din 2023/ Alimentele proaspete, produsele de îngrijire personală, băuturile alcoolice și răcoritoarele, printre cele mai cumpărate categorii de către români 

piata, legume, fructe, alimente, hrana, mancare sursa foto: Pexels.com

Retailul de FMCG a crescut în România cu 14% în primul trimestru din 2023, potrivit indicelui de consum realizat de Europanel, o platformă de cercetare de piață în parteneriat global între GfK și Kantar Worldpanel.

România se află pe locul patru cu cele mai mari creșteri în industria FMCG, înaintea noastră fiind Ungaria, cu 29,2%, Bulgaria (17,7%) și Polonia (17,2%). Printre țările din Europa cu cele mai mici creșteri se numără Grecia (4,4%) și Danemarca (4%).

Europol a analizat creșterea consumului pe următoarele domenii: alimente proaspete, alimente congelate, produse alimentare ambalate, alcool, băuturi răcoritoare și îngrijire personală. Potrivit datelor Europol, România a înregistrat printre cele mai mari creșteri ale consumului în ceea ce privește alimentele proaspete, produsele de îngrijire personală, băuturi alcoolice și răcoritoare.

Analize Economedia

criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic

Alimente proaspete

România este a patra țară din Europa în funcție de consumul de alimente proaspete (de ex. fructe, legume), care a crescut cu 15,4% în primul trimestru din 2023, potrivit raportului Europol. Ungaria se află pe primul loc din Europa, cu o creștere de 33,1% a consumului de produse proaspete, alături de Polonia (18,7%) și Slovacia (16,1%).

Cele mai mici creșteri ale consumului de produse proaspete au fost În țări precum Austria, Bulgaria și Grecia consumul de produse proaspete nu a crescut deloc, iar în Danemarca a scăzut cu 6,5% în primul trimestru din 2023.

Produse alimentare ambalate

În ceea ce privește produsele alimentare ambalate, consumul în România a crescut cu 10,3%, mai puțin față de celelalte țări din Europa. Cel mai mare procent a fost înregistrat în Ungaria (29,3%), urmată de Polonia (17,8%), Bulgaria (14,2%) și Italia (14%). 

Danemarca este singura țară care a avut o scădere a consumului de produse alimentare ambalate, cu 0,2%. 

Pe de cealaltă parte, cele mai mici creșteri ale consumului de produse alimentare ambalate au fost înregistrate în Grecia (1,6%) și Spania (6%).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Produse congelate

În România consumul de produse congelate a stagnat în primul trimestru din 2023 în comparație cu anul trecut. Aceasta categorie a crescut cel mai mult în preferințele cetățenilor din Ungaria (30,7%) și Bulgaria (28,6%). 

Țările care au înregistrat cele mai mici creșteri pe această categorie sunt Grecia (6,8%), Danemarca (6,7%), Suedia (5,9) și Spania (5%).

Alcool

În ceea ce privește produsele alcoolice, România se află în top patru cele mai mari creșteri ale consumului, cu o creștere de 12,1% în primul trimestru din 2023 față de 2022, înaintea noastră fiind Ungaria (13%), Croația (13,7%) și Slovacia (12,3%).

Singura țară în care s-a înregistrat o scădere a consumului de produse alcoolice a fost în Olanda, cu 10,2%.

Băuturi răcoritoare

Și în ceea ce privește consumul de băuturi răcoritoare România se află în topul clasamentului, cu o creștere de 11,7% în primul trimestru din 2023 față de 2022. Creșteri mari s-au înregistrat, de asemenea, în Ungaria (15,6%) și Italia (14,4%), România fiind următoarea țară cu cele mai mari creșteri.

Consumul de băuturi răcoritoare a fost mai mic în Suedia (3%), Danemarca (2,5%) și Germania (1,9%). 

În Olanda consumul de băuturi răcoritoare a scăzut cu 0,9% în primul trimestru din 2023 în comparație cu aceeași perioadă din 2022.

Îngrijire personală

De asemenea, România a înregistrat o creștere bună de 20,5% a consumului de produse de îngrijire personală, fiind urmată apoi de Ungaria (16,9%), Croația (15,5%) și Slovacia (14,7%).

Liderul acestei categorii a fost Bulgaria, cu o creștere de 21%.

Printre țările cu cele mai mici creșteri înregistrate se numără Danemarca (5,3%), Franța (1,4%), Spania (0,8%), Austria (0,4%) și Grecia (0,3%).

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.