Retailul de FMCG a crescut în România cu 14% în primul trimestru din 2023, potrivit indicelui de consum realizat de Europanel, o platformă de cercetare de piață în parteneriat global între GfK și Kantar Worldpanel.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
România se află pe locul patru cu cele mai mari creșteri în industria FMCG, înaintea noastră fiind Ungaria, cu 29,2%, Bulgaria (17,7%) și Polonia (17,2%). Printre țările din Europa cu cele mai mici creșteri se numără Grecia (4,4%) și Danemarca (4%).
Europol a analizat creșterea consumului pe următoarele domenii: alimente proaspete, alimente congelate, produse alimentare ambalate, alcool, băuturi răcoritoare și îngrijire personală. Potrivit datelor Europol, România a înregistrat printre cele mai mari creșteri ale consumului în ceea ce privește alimentele proaspete, produsele de îngrijire personală, băuturi alcoolice și răcoritoare.
Alimente proaspete
România este a patra țară din Europa în funcție de consumul de alimente proaspete (de ex. fructe, legume), care a crescut cu 15,4% în primul trimestru din 2023, potrivit raportului Europol. Ungaria se află pe primul loc din Europa, cu o creștere de 33,1% a consumului de produse proaspete, alături de Polonia (18,7%) și Slovacia (16,1%).
Cele mai mici creșteri ale consumului de produse proaspete au fost În țări precum Austria, Bulgaria și Grecia consumul de produse proaspete nu a crescut deloc, iar în Danemarca a scăzut cu 6,5% în primul trimestru din 2023.
Produse alimentare ambalate
În ceea ce privește produsele alimentare ambalate, consumul în România a crescut cu 10,3%, mai puțin față de celelalte țări din Europa. Cel mai mare procent a fost înregistrat în Ungaria (29,3%), urmată de Polonia (17,8%), Bulgaria (14,2%) și Italia (14%).
Danemarca este singura țară care a avut o scădere a consumului de produse alimentare ambalate, cu 0,2%.
Pe de cealaltă parte, cele mai mici creșteri ale consumului de produse alimentare ambalate au fost înregistrate în Grecia (1,6%) și Spania (6%).
Produse congelate
În România consumul de produse congelate a stagnat în primul trimestru din 2023 în comparație cu anul trecut. Aceasta categorie a crescut cel mai mult în preferințele cetățenilor din Ungaria (30,7%) și Bulgaria (28,6%).
Țările care au înregistrat cele mai mici creșteri pe această categorie sunt Grecia (6,8%), Danemarca (6,7%), Suedia (5,9) și Spania (5%).
Alcool
În ceea ce privește produsele alcoolice, România se află în top patru cele mai mari creșteri ale consumului, cu o creștere de 12,1% în primul trimestru din 2023 față de 2022, înaintea noastră fiind Ungaria (13%), Croația (13,7%) și Slovacia (12,3%).
Singura țară în care s-a înregistrat o scădere a consumului de produse alcoolice a fost în Olanda, cu 10,2%.
Băuturi răcoritoare
Și în ceea ce privește consumul de băuturi răcoritoare România se află în topul clasamentului, cu o creștere de 11,7% în primul trimestru din 2023 față de 2022. Creșteri mari s-au înregistrat, de asemenea, în Ungaria (15,6%) și Italia (14,4%), România fiind următoarea țară cu cele mai mari creșteri.
Consumul de băuturi răcoritoare a fost mai mic în Suedia (3%), Danemarca (2,5%) și Germania (1,9%).
În Olanda consumul de băuturi răcoritoare a scăzut cu 0,9% în primul trimestru din 2023 în comparație cu aceeași perioadă din 2022.
Îngrijire personală
De asemenea, România a înregistrat o creștere bună de 20,5% a consumului de produse de îngrijire personală, fiind urmată apoi de Ungaria (16,9%), Croația (15,5%) și Slovacia (14,7%).
Liderul acestei categorii a fost Bulgaria, cu o creștere de 21%.
Printre țările cu cele mai mici creșteri înregistrate se numără Danemarca (5,3%), Franța (1,4%), Spania (0,8%), Austria (0,4%) și Grecia (0,3%).