Germania: Extinderea energiei eoliene, blocată pe drumuri/ Constructorii așteaptă luni de zile autorizațiile pentru transportul turbinelor

Turbina eoliana offshore FOTO International Energy Agency Foto: Turbina eoliana offshore (International Energy Agency)

Extinderea energiei eoliene din Germania se confruntă cu un blocaj neașteptat: constructorii au nevoie de autorizații pentru a transporta turbinele grele pe drumurile țării și așteaptă luni de zile pentru a le obține, scrie Reuters.

Cu un număr de peste 15.000 de cereri de aprobare, companiile spun că proiectele lor sunt puternic întârziate, iar costurile de depozitare prelungită pentru segmentele de turn din oțel, generatoarele și palele se ridică la milioane de euro.

“Presupunând că nu se schimbă nimic, ar putea costa 115 milioane de euro în plus până la sfârșitul anului”, a declarat pentru Reuters Felix Rehwald, un purtător de cuvânt al producătorului de turbine eoliene Enercon.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Pentru a conduce încărcături grele pe poduri și autostrăzi sunt necesare permise de transport. Uneori este necesară demontarea structurilor și a semnelor rutiere, iar pentru unele încărcături este nevoie de escortă de poliție, în timp ce altele pot fi trimise doar noaptea.

“În prezent, este una dintre cele mai presante provocări pentru noi și pentru concurenții noștri”, a adăugat Rehwald.

Întârzierile în obținerea permiselor costă compania mii de euro pe zi, a declarat Rehwald, adăugând că blocajele ar putea deveni tot mai strânse pe măsură ce construcția de eoliene se intensifică spre mijlocul anului viitor.

Germania își propune să obțină 80% din energia electrică din surse regenerabile până în 2030, din care 115 gigawați ar trebui să provină din energia eoliană terestră, dar lipsa autorizațiilor de transport pune în pericol acest obiectiv.

Nordex, lider mondial în producția de turbine eoliene, a declarat pentru Reuters că locurile de parcare pentru camioanele sale sunt prea puține și că s-au scumpit autorizațiile de zece ori, un purtător de cuvânt vorbind de “întârzieri masive și costuri semnificative”.

Costul cererilor a sărit de la 100 de euro la peste 1.000 de euro pe permis în 2021, de la 100 de euro, a precizat Nordex. Dar permisele erau atât de rigide în domeniul lor de aplicare încât companiile făceau adesea mai multe cereri pentru a acoperi diferite reglementări.

“Nu pot să solicit un permis de transport și mâine să spun: “Voi conduce camionul verde în loc de cel roșu”, pentru că este nevoie de un nou permis”, a declarat pentru Reuters Kai Westphal, un șef regional de transport la producătorul de turbine eoliene Vestas, Kai Westphal.

Pentru transportul unei turbine eoliene sunt necesare, în medie, aproximativ 150 de autorizații, între 100 și 120 pentru macarale și 60 pentru componente de turbine, se arată într-un studiu al asociației de inginerie VDMA publicat anul trecut.

În lipsa unei legi unice care să reglementeze transportul de încărcături grele, fiecare stat federal cere documente diferite, a adăugat studiul.

Documentele sunt depuse cu ajutorul unui software care datează din 2007 și în conformitate cu orientări generale care datează din 1992, dar fiecare autoritate are propriile reglementări administrative pentru cererile de autorizare, a declarat Sebastian Steul, cercetător VDMA.

“Avem nevoie cât mai curând posibil de un sistem de geoinformare care să combine gestionarea tuturor proceselor legate de transportul de mare și mare tonaj și care să poată fi folosit atât de industrie, cât și de autorități”, a spus Steul.

Creșterea abruptă a numărului de cereri rezultate din accelerarea producției de energie eoliană contribuie la întârzieri, la fel ca și starea proastă a unor poduri și drumuri și interpretările diferite ale reglementărilor de către autorități, a mai spus acesta.

O restructurare din 2021 a autorității care examinează cererile a complicat problema, au spus companiile, dând vina pe personalul neinstruit și lipsit de reacție și pe un nou instrument software pe care compania Autobahn GmbH, deținută de guvern, îl folosește pentru examinarea cererilor.

Autobahn GmbH a declarat că aprobările sunt responsabilitatea statelor federale și că oferă doar o opinie de expert cu privire la navigabilitatea unui traseu solicitat.

Compania deținută de guvern a declarat că face tot posibilul pentru a accelera procesul, dar examinarea transportului palele rotoarelor turbinelor eoliene a fost deosebit de solicitantă din cauza lungimii extraordinare a acestora. Un proces la nivel național, standardizat și în mare parte automatizat ar trebui să fie pus în aplicare până la sfârșitul anului 2023, a declarat aceasta.

Guvernul Germaniei a anunțat miercuri planurile pentru o serie de măsuri menite să stimuleze economia prin reducerea birocrației, accelerarea proceselor de aprobare pentru noi construcții și digitalizarea accesului cetățenilor la servicii guvernamentale cheie.

Așa-numitul Pact al Germaniei stabilește o serie de obiective care urmează să fie atinse în consultare cu guvernele regionale puternice, inclusiv procese de consultare mai rapide și online pentru parcurile eoliene și rețelele de transport și de date, se arată într-un document guvernamental. citeste mai departe

Între timp, procesarea fiecărui permis va dura până la trei luni în Germania, față de o medie de două-trei săptămâni în Olanda și aproximativ 10 zile în Danemarca.

Faptul de a avea șoferi și piloți special instruiți pentru întreaga flotă de astfel de livrări mari a accelerat procesul în Danemarca, deoarece autoritățile nu mai au nevoie de o escortă de poliție pentru fiecare transfer, a declarat Morten Arnskov Boejesen, consilier principal pentru Confederația Industriei Daneze.

Direcția daneză a drumurilor a preluat această responsabilitate de la poliție în octombrie 2021 și atât industria, cât și autoritatea par să fie mulțumite de modul în care este gestionat procesul, a declarat pentru Soren Andersen, manager de zonă în cadrul Direcției daneze a drumurilor.

“Este cu siguranță mai ușor în Danemarca; primești o cerere într-o săptămână … noi putem doar visa la asta aici”, a adăugat Westphal.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: