Cei mai mulţi dintre utilizatorii aplicaţiilor de întâlniri percep în mod pozitiv rolul algoritmilor în ceea ce priveşte recomandările privind întâlnirea cu un potenţial partener, conform rezultatelor unui studiu internaţional realizat de Kaspersky despre impactul tehnologiei asupra relaţiilor personale.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Astfel, 44% dintre respondenţi ar avea încredere în alegerea făcută cu ajutorul inteligenţei artificiale, iar 64% au remarcat că recomandările algoritmilor corespund pe deplin preferinţelor lor, potrivit sondajului Kaspersky.

De asemenea, 54% dintre respondenţi consideră că aplicaţiile de întâlniri au simplificat acest proces, iar 43% s-ar întâlni doar cu persoanele compatibile pe care algoritmul le recomandă.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

Pe de altă parte, respondenţii nu şi-ar alege partenerul doar pe baza recomandărilor Inteligenţei Artificiale. Astfel, peste jumătate (56%) dintre cei chestionaţi nu sunt siguri dacă algoritmii pot acoperi întreaga complexitate a factorilor care atrag oamenii unul către celălalt.

Mai mult decât atât, 39% dintre respondenţi consideră că alegerea unui partener prin intermediul unui algoritm e dezumanizantă.

David Jacoby, cercetător în securitate la Kaspersky, subliniază că, în ciuda beneficiilor aduse de algoritmi, utilizatorii aplicaţiilor de întâlniri trebuie să rămână vigilenţi faţă de identitatea reală a altor utilizatori.

“Rezultatele cercetării noastre arată că mulţi oameni percep în mod pozitiv introducerea AI în aplicaţiile de dating şi că AI-ul ar putea uşura pentru multe persoane procesul de găsire a jumătăţii. Algoritmii inteligenţi analizează interesele, preferinţele şi profilurile utilizatorilor, pentru a recomanda candidaţii potriviţi pe baza acestor informaţii. În acelaşi timp, în ciuda beneficiilor şi posibilităţilor serviciilor de recomandare, ar trebui să fiţi întotdeauna vigilenţi şi să vă amintiţi că nu putem şti niciodată cu siguranţă cine se află de cealaltă parte a ecranului”, a menţionat David Jacoby.

Sondajul a fost realizat în iunie, de compania Sapio, la comanda Kaspersky, pe 18.000 de respondenţi din Marea Britanie, SUA, Franţa, Germania, Spania, Italia, Olanda, Elveţia, Austria, Republica Cehă, Ungaria, Emiratele Arabe Unite, Africa de Sud, Turcia, Egipt, China, Japonia, India, Australia, Indonezia, Brazilia, Columbia, Chile, Peru, Argentina, Mexic şi Rusia.