Turismul intern al Chinei a revenit la nivelurile de dinainte de pandemie în Săptămâna de Aur

china turisti Sursa foto: pexels.com

În timpul marii sărbători din China, “Săptămâna de aur”, turismul intern a revenit la nivelurile de dinainte de pandemie, în timp ce călătoriile în străinătate nu și-au revenit încă pe deplin, potrivit cifrelor oficiale, scrie CNBC. Săptămâna de Aur este perioada de zile libere pentru a marca Ziua Națională a Chinei, 1 octombrie, când este sărbătorită întemeierea Republicii Populare Chineze, la 1 octombrie 1949. În zilele libere respective, milioane de turiști chinezi își vizitează țara.

Aceste cifre pentru cele opt zile de vacanță care s-au încheiat vineri au fost, de asemenea, mai mici decât a prezis inițial guvernul.

Veniturile din turismul intern din Săptămâna de Aur au fost de 753,43 miliarde de yuani (103,24 miliarde de dolari) – o creștere de 1,5% față de cele din 2019, potrivit Ministerului Culturii și Turismului din China.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Numărul de călătorii turistice interne a crescut cu 4,1% față de 2019, ajungând la 826 de milioane în timpul ultimei sărbători de opt zile, a precizat ministerul.

Ambele cifre au fost mai mici decât ceea ce presa de stat chineză a citat anterior ca prognoze ale ministerului: 896 de milioane de călătorii și 782,5 miliarde de yuani în venituri din turismul intern.

Cu toate acestea, cifra finală a veniturilor din turism a marcat totuși o revenire la nivelurile din 2019 pentru prima dată de când China a pus capăt restricțiilor Covid-19 la sfârșitul anului trecut, a subliniat într-o notă economistul șef al Morgan Stanley pentru China, Robin Xing. Pe cap de locuitor, cheltuielile au revenit la 98% din nivelurile din 2019, mult mai mari decât cifra de 85% înregistrată în timpul sărbătorilor de la începutul anului.

“Acest lucru se datorează probabil unei vacanțe extra-lungi din Săptămâna de Aur (opt zile față de șapte de obicei), care a încurajat călătoriile pe distanțe lungi și, astfel, a stimulat cheltuielile medii”, au spus analiștii Morgan Stanley.

În acest an, tradiționalul Festival chinezesc de la mijlocul toamnei și sărbătoarea națională din 1 octombrie au fost suficient de apropiate pentru ca Beijingul să declare o vacanță de opt zile de vineri, 29 septembrie, până vineri, 6 octombrie, datele oficiale ale Săptămânii de Aur din acest an.

Acest lucru a însemnat că sâmbăta și duminica următoare au fost oficial zile lucrătoare, dar unele întreprinderi nu și-au reluat activitatea decât luni.

Într-o țară în care întreprinderile oferă de obicei doar câteva zile de concediu plătit, pauza de peste o săptămână a însemnat, de asemenea, că mai mulți oameni au ales să călătorească în străinătate.

Administrația Națională pentru Imigrări a înregistrat aproximativ 11,8 milioane de călătorii în și din China continentală în timpul vacanței, pentru o medie zilnică de aproape 1,5 milioane de călătorii – adică 85,1% din nivelurile din 2019.

Această cifră a fost, de asemenea, sub previziunile anterioare, raportate de mass-media de stat, care prognozau aproape 1,6 milioane de călătorii peste graniță pe zi.

Site-ul chinez de rezervări de călătorii Trip.com Group a declarat că excursiile în străinătate în timpul sărbătorii au crescut de peste opt ori față de anul trecut, persoanele cu vârste cuprinse între 20 și 30 de ani reprezentând aproape 30% din acești călători.

Principalele destinații au fost Thailanda, Singapore, Malaezia și Coreea de Sud, a precizat Trip.com. Acesta a precizat că Elveția, Spania, Turcia, Marea Britanie și Franța au înregistrat cea mai rapidă creștere a numărului de turiști față de vacanța de Ziua Muncii din China din luna mai.

Trip.com nu a oferit comparații cu anul 2019. CEO-ul Jane Sun a declarat anterior pentru Eunice Yoon de la CNBC că timpii lungi de așteptare pentru cererile de viză – cum ar fi de două până la șase luni pentru a vizita Europa – îi împiedică pe oamenii din China să călătorească la nivel internațional atât de mult pe cât și-ar dori. Creșterea turismului chinezesc vine în condițiile în care revenirea țării după pandemie a încetinit, trasă în jos în parte de o prăbușire a pieței imobiliare.

“Datele privind turismul din săptămâna de aur a Zilei Naționale, împreună cu indicii [indicii managerilor de achiziții] din septembrie încă peste 50 de servicii, sugerează că redresarea serviciilor a decelerat, dar continuă”, au scris analiștii Goldman Sachs într-o notă.

“Credem că va fi necesară o relaxare suplimentară a politicilor pentru o redresare suplimentară a consumului și a serviciilor, mai ales având în vedere continuarea declinului imobiliar și încrederea încă atenuată”, se arată în raport.

Analiștii și-au menținut prognoza privind PIB-ul Chinei de 5,4% pentru acest an.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: