Podurile de peste Prut intră în reabilitare, pe bani europeni. Se construiește unul nou, la Ungheni

foto pod prut Foto: Cătălin Drulă, Facebook

 

 

Podurile peste Prut vor fi reabilitate, iar la Ungheni se construiește unul nou, anunță Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

“Îmbunătățim prin infrastructură legăturile dintre România și Republica Moldova”, scrie Drulă, într-o postare pe pagina sa de Facebook. Mai precis, Compania de drumuri are în derulare cinci proiecte  finanțate prin fonduri europene nerambursabile, pentru reabilitarea podurilor de peste Prut și pentru construirea unui nou pod peste acest râu, la Ungheni.

Unul dintre proiecte vizează Podul de la Galați – Giurgiulești, pe DN 2B, care a fost construit în 1949 și are o lungime de 125 de metri. Execuția lucrărilor a pornit în iulie și ar trebui să se încheie peste 9 luni.
Aici se va consolida grinda cu zăbrele, tablierul va fi sablat și vopsit, placa de beton armat care susține calea pe pod va fi reparată, calea pe pod și trotuarele vor fi refăcute, se vor schimba parapetele pietonale și de siguranță. De asemenea, vor fi refăcute rampele de acces, iar picioarele podului vor fi protejate de un dig de piatră brută.

Pentru Podul de la Ungheni, de pe Autostrada Unirii A8 Tg. Mureș-Iași-Ungheni, deocamdată e în derulare etapa de proiectare. “Studiul de fezabilitate pentru pod e finalizat, iar, după ce obținem acordul de mediu aflat în procedură, lansăm licitația de proiectare și execuție”, spune Drulă.

CNAIR lucrează la proiectele de reabilitare pentru alte trei poduri –  Podul de la Albița – Leușeni, pe DN 24B, Podul de la Sculeni, pe DN 24 și Podul de la Oancea – Cahul, pe DN 26A. Proiectele se vor desfășura pe modelul Podului de la Galați – Giurgiulești.

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: