Mersul Trenurilor 2023-2024 la CFR Călători : 16 trenuri InterCity și lucrări pe Magistrala Cluj-Oradea. Vagoane modernizate care pot atinge 200 km/h., dar viteza maximă permisă pe rețea este 160 km/h.

CFR Călători ofertă modernizare 27 vagoane Sursa foto: Facebook/CFR Călători

Noul program de circulație feroviară ,,Mersul Trenurilor 2023-2024″ intră în vigoare duminică, 10 decembrie și va fi valabil până pe 14 decembrie 2024, potrivit CFR Călători. 1100 de trenuri ale operatorului feroviar național vor fi zilnic în circulație, iar printre modificările anunțate sunt rutele noi la garniturile InterCity și restricțiile deja programate pentru reabilitarea și electrificarea Magistralei M 300 Cluj-Oradea-Episcopia Bihor-Frontieră Ungaria.

InterCity ,,Dunărea” pe ruta București-Galați

16 trenuri InterCity CFR Călători sunt programate în Mersul Trenurilor 2023-2024. }n total sunt peste 40 de vagoane cu dotări moderne, Aer Condiționat, prize pentru laptop/telefoane, internet wi-fi și care pot atinge viteza maximă de 200 km/h. deși rețeaua CFR Infrastructură este limitată la 160 km/h., viteză care se poate atinge pe M 800 București-Constanța și M 200 Sighișoara-Simeria (loturile recent reabilitate). Pe lângă trenurile InterCity București-Cluj (Avram Iancu Expres), Brașov-Constanța (Tomis Expres) sau București-Suceava/Iași (ștefan cel Mare Expres), CFR Călători introduce și trenul Dunărea București-Galați IC 571/572 cu un parcurs de aprox. trei ore și 30 minute. ,,Pentru asigurarea și adaptarea traficului de călători la cerințele publicului călător s-au asigurat încă două relații noi pentru trenurile Intercity pe rutele pe care viteza și condițiile tehnice permit acest serviciu. Au fost proiectate pentru circulația în acest mers de tren nou un număr de 16 trenuri IC.Compunerea trenurilor IC este asigurată cu un număr de peste 40 vagoane de călători (vagoane clasa I, vagoane clasa a II-a și vagoane clasa a II-a cu spațiu destinat serviciului de alimentație publică). Toate vagoanele sunt modernizate și sunt dotate la nivelul standa rdelor actuale, cu instalație de climatizare, toalete ecologice, uși de acces și intermediare semiautomate, prize electrice pentru încărcare telefon mobil sau laptop, instalație de sonorizare, afisaj digital, rastel pentru bagaje voluminoase în fiecare capat al salonului. În aceste trenuri, călătorii beneficiază de internet în regim wi-fi, vagoanele având montat echipamentul adecvat și sunt apte pentru circulație cu viteza maximă de 160 km/h și chiar 200 km/h unele dintre ele.” (Lista completă a trenurilor InterCity aici).

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Magistrala 300 Cluj-Oradea, în reabilitare : 

În octombrie, Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire pentru modernizarea Magistralei Cluj-Oradea-Episcopia Bihor (lotul 2) după cum Economedia a scris aici.

,,În condițiile demarării lucrărilor de „Electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor”, pentru a răspunde mai bine cerințelor și pentru menținerea relațiilor internaționale ce leagă principalele orașe din România cu Europa, CFR Călători a planificat trenuri pe rute modificate, astfel:

  • Trenul internațional IR 75 „Claudiopolis”, va circula în relația Budapesta Keleti – Cluj Napoca, având ramură trenul IR 76 în relația Simeria – Brașov;
  • Trenul internațional IR 74 „Claudiopolis”, va circula în relația Cluj Napoca – Budapesta Keleti, având ramură trenul IR 77 în relația Brașov – Simeria;
  • Trenul internațional IR 346 „Dacia” în relația București Nord – Viena Hbf, va avea ramură trenul IR 404 în relația Cluj Napoca – Simeria;
  • Trenul internațional IR 347 „Dacia” în relația Viena Hbf – București Nord, va avea ramură trenul  IR 405 în relația Simeria – Cluj Napoca;
  • Trenul internațional IR 366 „Harghita” Brașov – Budapesta Keleti, va circula pe ruta  Brașov – Deda – Jibou – Carei –  Valea Lui Mihai;
  • Trenul internațional IR 367 „Harghita” Budapesta Keleti – Brașov, va circula pe ruta  Valea Lui Mihai – Carei – Jibou – Deda –  Brașov;
  • Trenul internațional IR 406 „Corona” Brasov – Budapesta Keleti, va circula pe ruta  Brașov – Deda – Jibou – Carei –  Valea Lui Mihai;
  • Trenul internațional IR 407 „Corona” Budapesta Keleti – Brașov, va circula pe ruta  Valea Lui Mihai – Carei – Jibou – Deda –  Brașov;
  • Trenul internațional IR 686 „Someș” Viena – Baia Mare, va avea ramură trenul IR 1842 în relația Valea lui Mihai – Oradea;
  • Trenul internațional IR 687 „Someș” Baia Mare – Viena, va avea ramură trenul IR 1841 în relația Oradea – Valea lui Mihai;

Orașele Oradea, Cluj Napoca și Satu Mare vor avea în continuare legătură feroviară pe timp de noapte cu Bucureștiul, respectiv litoralul românesc, prin introducerea unor trenuri/noi ramuri la trenurile IR 78, IR 79, IR 472, IR 1641, IR 1642 și anume prin prelungirea trenurilor IR 1641, IR 1642  la și de la Satu Mare și IR 1920, IR 1922 la și de la Oradea, astfel:

  • Trenul internațional IR 78 „Muntenia” București Nord – Budapesta Keleti, va avea ramură trenul IR 1741 în relația Arad – Oradea;
  • Trenul internațional IR 79 „Muntenia” Budapesta Keleti – București Nord, va avea ramură trenul IR 1744 în relația Oradea – Arad;
  • Trenurile sezoniere IR 1920 și IR 1922 vor circula pe relația Constanța – București Nord – Arad – Oradea și retur;
  • Trenurile IR 1641 și IR 1642 vor circula pe relația  București Nord – Baia Mare – Satu Mare și retur și vor avea ramuri trenurile IR 1643 și IR 1644 în relația Brașov – Sighișoara – Cluj Napoca și retur, ramuri R 4112 și R 4116 în relația Beclean pe Someș – Sighetu Marmației și retur, ramuri R 4008 și R 4007 în relația Sărățel – Bistrița Nord și retur.
  • În sezonul estival între principalele orașe din țară și litoral se asigură legătura cu trenuri directe, cu mențiunea că pe distanța Constanța – Mangalia și retur trenurile circulă în regim de tren Regio și la tarifele aferente acestui rang de tren.” – a transmis CFR Călători.

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. O calatorie cu trenul este o utopie!
    Nu cred ca exista vreo ruta ca re sa nu intarzie cel putin 30 minute la sosirea in Bucuresti.
    Am sa trimit zilnic de 3 ori o poza cu panoul de Sosiri in Gara de Nord la adresa petitiicfrcalatori@cfr. si sa le mulțumesc de intarzieri!😫

  2. Au scos trenurile, au eliminat si reviziile periodice si capitale, inclusiv cele dupa activitati seismice. In unele regionale, la peste 60 km/h e horror, se deschid usile, pica ferestrele, se slabesc suruburile, trosnesc osiile, nasc gravidele, etc.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.