Nava port-container Ever Given a ajuns joi în sfârşit în portul Rotterdam din Olanda, la patru luni după ce a blocat traficul prin Canalul Suez, ruta prin care traversează aproximativ 10% din comerţul mondial, relatează AFP, citată de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Nava cu o lungime de 400 de metri şi cu o capacitate de 200.000 de tone a intrat în portul european în jurul orei 03:00 GMT, potrivit unui jurnalist AFP.

“Este o mare uşurare să o vedem şi un moment special”, a declarat Hans Nagtegaal, directorul pentru nave port-containere al portului Rotterdam. “În sfârşit, putem face lucrările de descărcare şi sperăm că nava va reveni la o rutină de navigaţie normală”, a adăugat Hans Nagtegaal.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Ever Given va rămâne la Rotterdam până luni, unde va descărca aproximativ 9.000 din cele 18.000 de containere pe care la transportă, după care se va deplasa la Felixstowe, Marea Britanie, unde va descărca restul containerelor. După descărcarea completă nava se va deplasa spre o dană a portului Dunkerque, Franţa, unde vor fi efectuate examene suplimentare ale navei.

La finele lunii martie, nava ”Ever Given” a eşuat pe diagonala canalului Suez, din cauza vântului puternic însoţit de o furtună de nisip care a redus vizibilitatea, blocând una dintre cele mai aglomerate rute de navigaţie ale lumii. După ce a fost repusă pe linia de plutire, în data de 29 martie, nava a fost vizată de un ordin de restricţie, în condiţiile în care Autoritatea Canalului Suez (SCA) a încercat să obţină despăgubiri de la proprietarul navei, firma japoneză Shoei Kisen şi asiguratorii săi. După ce părţile au ajuns la un acord privind despăgubirile, în data de 7 iulie, nava ‘Ever Given a ridicat în sfârşit ancora după 100 de zile în care a fost imobilizată în Egipt.

Blocarea Canalului Suez a perturbat unele lanţuri mondiale de aprovizionare, în condiţiile în care fluxurile mondiale de transport erau oricum afectate de pandemia COVID-19. Prin canalul Suez tranzitează circa 30% din traficul maritim mondial de transport containere şi circa 12% din comerţul global de bunuri.

Canalul Suez, care leagă Mediterana de Marea Roşie, asigură cea mai scurtă rută de transport maritim între Asia şi Europa. În 2020, au trecut prin această cale maritimă aproape 19.000 de nave, adică o medie de 51,5 nave în fiecare zi.