INTERVIU Șeful Airbus Helicopters, Bruno Even, anunță posibila închidere a uzinei de la Ghimbav dacă România nu comandă minim 16 elicoptere pentru armată: ”Nu ne permitem să avem costuri fără să avem activități”

bruno even, airbus, elicoptere Bruno Even, Airbus Helicopters

Bruno Even, CEO-ul companiei Airbus Helicopters, a spus într-un interviu pentru G4Media.ro că dacă guvernul României nu ia ”în perioada următoare” o decizie privind achiziționarea de elicoptere pentru armată, uzina de la Ghimbav (Brașov) ar putea fi închisă definitiv.

El a adăugat că, pentru a putea funcționa, uzina are nevoie de o comandă de minimum 16 aparate.

”În actualul context de piață, nu ne permitem să avem costuri fără să avem activități, fără producție de elicoptere. Dacă decizia nu e luată în termen relativ scurt, acum, în perioada următoare, decizia aceasta e un semnal. Fără acest semnal, eu nu pot să-mi permit să acopăr în continuare costurile fără a avea activitate. Deja am luat decizia să punem proiectul în așteptare (uzina de la Ghimbav – n.red.), iar dacă nu există niciun semnal vom ajunge la concluzia că această viziune nu este împărtășită”, a spus Bruno Even în interviul pentru G4Media.ro.

Analize Economedia

criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Airbus Helicopters a deschis uzina de la Ghimbav în 2016 în așteptarea unei eventuale comenzi de la guvernul României pentru elicoptere H215 pentru forțele armate. Ultimii doi președinți francezi au vizitat uzina, iar oficialii români au promis de nenumărate ori lansarea unor licitații pentru dotarea forțelor aeriene cu elicoptere, dar până acum nu a fost lansată nici o competiție.

Venit în România pentru discuții cu oficialii guvernamentali, Bruno Even a mai spus că ”înainte de toate, vreau să menționez că voi respecta orice decizie a guvernului român. Responsabilitatea mea este să pun în perspectivă ce putem face împreună. Pe baza deciziei guvernului român într-o licitație, aceasta fie e un semnal pozitiv, fie unul negativ, dar eu sunt optimist și de cele mai multe ori mă uit la oportunități. Iar din această perspectivă chiar cred că suntem într-un moment în care avem oportunitatea de a construi, în următorii 20-30 de ani, un nou capitol în relația noastră”.

El a vorbit despre o posibilă cooperare cu guvernul român pe trei direcții: ”suport/mentenanță – provocarea de a sprijini actuala flotă din România, ceea ce facem în România cu IAR și suntem pregătiți să continuăm pentru următorii 20 de ani; capacitatea de producție, care trebuie să se bazeze pe noi achiziții și pe un volum minim – suntem pregătiți și să dezvoltăm în continuare aceste competențe; respectiv inginerie/inovare – credem că, atunci când vine vorba despre viitoarea generație de elicoptere, putem implica și industria românească”.

În privința momentului pentru înlocuirea vechilor elicoptere Puma ale Armatei române sau pentru achiziția de noi elicoptere pentru Ministerul Apărării, el a spus că ”această chestiune nu este legată doar de clipa în care apare nevoia înlocuirii elicopterului, ci trebuie să facă parte din această viziune globală. Dacă decizia de a înlocui un elicopter cu unul nou poate fi declanșatorul, începutul unei perioade de investiții, de formare a unor competențe de muncă, atunci ar justifica luarea unei decizii acum, nu să se aștepte 5-10 ani. În privința Puma, credem că suntem aproape de momentul în care acest Puma va ajunge la limită de viață 0. Cred că decizia și momentul deciziei sunt importante ca declanșator pentru această industrie în România”.