Wizz Air a devenit cea mai recentă companie aeriană care a anunțat o lovitură financiară din cauza conflictului din Orientul Mijlociu, deoarece a raportat pierderi tot mai mari în timpul iernii, scrie Financial Times.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Compania aeriană low-cost listată la Londra a raportat joi o pierdere operațională de 180,4 milioane de euro în ultimul trimestru al anului trecut, în creștere de la 155,5 milioane de euro din perioada similară a lui 2022. Analiștii prognozaseră o pierdere de 93 de milioane de euro, potrivit unui sondaj LSEG, arată Reuters.

Wizz a declarat că performanța sa a fost “afectată în mod semnificativ” de suspendarea zborurilor către Israel, precum și de o scădere a cererii de zboruri către întreaga regiune. Î

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

De asemenea, compania aeriană a fost nevoită să își limiteze planurile ambițioase de creștere, deoarece o parte din flota sa de Airbus a fost reținută pentru inspecții ale motoarelor, dar a declarat că tranzacțiile solide din acest an au făcut ca prognoza sa anuală de profit să rămână neschimbată.

Potrivit Reuters, companiile aeriene europene au continuat să raporteze rezultate solide pe fondul cererii neobosite de călătorii, dar perspectivele sunt tulburi din cauza instabilității geopolitice, a creșterii costurilor combustibilului pentru avioane și a incertitudinii economice.

Transportatorul economic va relua rutele către Israel în luna martie, se arată într-un comunicat al companiei.

Nu au existat schimbări în ceea ce privește oprirea la sol a aeronavelor preconizate în urma inspecțiilor motoarelor, 40 urmând să fie oprite la sol până la sfârșitul exercițiului financiar 2023-24, iar capacitatea urmând să rămână stabilă în exercițiul financiar 2024-25.

Rezervările pentru luna martie și pentru sărbătorile de Paște, în special, au fost puternice, a adăugat compania, iar rezultatele pentru următorul trimestru se anunță a fi pozitive.