Cele mai căutate beneficii în 2020 de către managerii români au fost programul de lucru flexibil, precum și asigurare și servicii medicale gratuite. Acestea sunt concluziile unui barometru de opinie realizat în rândul managerilor din România de către EXEC-EDU, activ pe piața de executive education.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Astfel, 67,7% dintre managerii români au dorit să aibă anul trecut un program de lucru flexibil, în timp ce 46,2% au solicitat asigurare și servicii medicale gratuite, bonusurile financiare fiind pe locul al treilea în topul beneficiilor, dorite de doar 38,5% din manageri. Următoarele poziții în clasamentul beneficiilor sunt ocupate de acces la cursuri și coaching (27,7%), vacanță și zile libere (26,2%), mașină de serviciu (21,5%).

„Pandemia a schimbat preferințele managerilor români privind beneficiile extra salariale. Cum era de așteptat, au devenit importante asigurările medicale, dar și programul de lucru flexibil, care nu mai este o excepție, ci un standard pe piața muncii, reglementat legal.  Mulți absolvenți ne-au declarat că anul 2020 le-a arătat cât pot fi de productivi în telemuncă, beneficiind în același timp de alte avantaje, precum posibilitatea de a lucra fără întreruperi atunci când aveau nevoie, confortul de a lucra de acasă, supravegherea copiilor. Avantajele sunt și de partea angajatorilor, pentru că pot evalua mai bine managerii cu adevarat productivi. Este mult mai evidentă acum lipsa de performanță a managerilor populari, care au avansat mai degrabă datorită șarmului și relațiilor, decât a eficienței”, declară Oana Scarlat, CEO EXEC-EDU.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Întrebați cum s-a modificat în pandemie pachetul de beneficii oferit de companii managementului, un procent de 63,1% din managerii intervievați afirmă că pachetul a rămas la același nivel. Pentru 20% din companii acest pachet s-a redus, în timp ce pentru 16,9% din companii beneficiile s-au majorat.

76,3% din respondenți au precizat că pachetul de beneficii pentru top management a fost corelat cu performanțele financiare ale companiei.

Din studiu reiese și creșterea interesului pentru cursuri și alte forme de dezvoltare personală. Astfel, în 2021, principalul beneficiu solicitat de manageri în această zonă sunt cursurile nișate de specializare (58,5%), urmate de coaching-ul și wellbeing-ul care sunt cerute de 49,2% dintre aceștia, în timp ce 15,4% dintre ei sunt interesați să urmeze cursurile unui MBA.

În ceea ce privește cursurile alese de manageri pentru echipele lor, 76,9% dintre respondenți preferă cursuri externalizate, susținute de companii specializate de training și executive education, în timp ce 44,6% optează pentru cursuri in-house, livrate de traineri interni.

La sondajul EXEC-EDU, realizat în luna iulie, au răspuns manageri și reprezentanți ai departamentelor de resurse umane din industrii ca retail, IT, petrol și gaze, jocuri de noroc, educație, FMCG, banking, agribusiness, curierat, transporturi, consultanță, farma, real-estate, telecom, automotive, asigurări.

Un procent de 61,5% dintre intervievați lucrează în companii cu cifre de afaceri de peste 10 milioane de euro, 18,5% activează în companii cu cifre de afaceri de 5-10 mil euro, iar 20% sunt în companii cu cifre de afaceri sub 5 milioane de euro.