Drum de Legătură Timișoara -Autostrada A 1 : Drumuri și Poduri Banat contestă la Curtea de Apel București decizia CNSC favorabilă Strabag/Contestația se judecă pe 5 iunie

Drum Expres Timișoara A 1 Sursa CNAIR DRDP Timișoara

Constructorul Drumuri și Poduri Banat, câștigătorul licitației pentru finalizarea lucrărilor la Drumului de Legătură Timișoara-Autostrada A 1 a contestat la Curtea de Apel București decizia CNSC favorabilă ARL Cluj (Strabag), iar Instanța a stabilit termen pentru 5 iunie 2024, conform verificărilor Economedia. CNAIR stabilise un termen estimat pentru reevaluarea ofertelor pe 4 iunie 2024, dar va aștepta ca Instanța să dea o soluție.

La licitația pentru finalizarea lucrărilor la Drumul de Legătură Timișoara-A1 (contractul reziliat în 2023 cu Todini) au depus oferte Asocierea Drumuri și Poduri Banat -Obras (Spania)-OPR Asfalt cu lider constructorul din Timișoara Drumuri și Poduri Banat respectiv ofertant unic ARL Cluj (Strabag).

CNAIR, prin DRDP Timișoara a desemnat câștigătoare oferta Drumuri și Poduri Banat, dar Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a admis în totalitate contestația Strabag și a trimis procedura în reevaluare. Ulterior, Asocierea condusă de Drumuri și Poduri Banat contestat soluția CNSC la CAB.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

„În urma finalizării procesului de evaluare a ofertelor depuse, DRDP Timișoara a comunicat rezultatul procedurii de atribuire a contractului de proiectare și Execuție a lucrărilor din cadrul obiectivului „Drum de legătură Autostrada A1 Arad-Timișoara-DN69 – Rest de executat”. Ofertantul desemnat câștigător este Asocierea DRUMURI și PODURI BANAT S.R.L. & MAXAGRO CENTER SRL & OPR ASFALT S.R.L. & OBRAS PUBLICAS Y REGADIOS S.A., cu preţul de 221.457.969,30 lei, fără TVA. Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea contestaților/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire. După semnarea contractului, perioada proiectare și execuție va fi de 12 de luni. Noul antreprenor va face și expertizarea lucrărilor care au fost realizate de constructorul precedent. La data rezilierii contractului anterior, în septembrie 2023, progresul fizic al lucrărilor era de aproximativ 25%”, a transmis pe 9 februarie 2024 CNAIR.

Contestația Drumuri și Poduri Banat înregistrată la CAB :

Lungimea noului drum de legătură pentru descărcarea traficului de pe autostrada A1 spre Timișoara, pe conexiunea DN 69 Timișoara – Arad, este de 10,25 km. Drumul va avea două poduri noi, șase pasaje și trei noduri rutiere. Profilul este de Drum Expres, cu parte carosabilă de 2 x 7 metri lățime și 1,5 metri spațiu median pentru separator de sens. Prin realizarea acestui obiectiv se asigură descărcarea traficului rutier de pe Autostrada Arad – Timișoara, cu scopul creșterii mobilității la nivelul infrastructurii rutiere aferente rețelei TEN-T, ce va contribui la promovarea competitivității economice și la îmbunătățirea condițiilor în transportul rutier de mărfuri și călători și la reducerea emisiilor poluante prin eliminarea/reducerea blocajelor de trafic și reducerea duratelor de transport.

În martie, Drumuri și Poduri Banat a cerut respingerea contestației Strabag și confirmarea punctajului pentru experiența similară lucrări :

Și Constructorul Drumuri și Poduri Banat, liderul din Asocierea câștigătoare a contractului pentru finalizarea lucrărilor la Drumul de Legătură între Timișoara și Autostrada A1 a depus luna trecută contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) solicitând respingerea contestației ARL Cluj (Strabag) ca tardivă și neîntemeiată, dar și reevaluarea propriei oferte (câștigătoare) prin luarea în calcul a punctajului pentru experiență similară ca urmare a lucrărilor pentru modernizarea DN 18 Moisei – Iacobeni, punctaj pe care CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara nu l-a oferit.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: