Agroland Business System, grup antreprenorial românesc de retail, agricultură și alimentație, care deține cea mai mare rețea de magazine agricole din România, raportează, la nivel consolidat, venituri din exploatare în valoare de 74,5 milioane de lei în primul trimestru din 2024, o creștere de 7% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, potrivit unui comunicat de presă al companiei. De asemenea, profitul operațional s-a ridicat la 5 milioane de lei, o majorare cu 29% față de T1 2023, în timp ce profitul net a fost de 2,2 milioane de lei, un avans de 62%.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Primul trimestru din 2024 a reprezentat un început de an solid pentru business-ul nostru, care oferă premise pozitive pentru restul anului. Creșterea cu 7% a cifrei de afaceri și cu 43% a EBITDA reprezintă o nouă confirmare a eficienței modelului nostru de afaceri, cu atât mai mult cu cât primele trei luni ale acestui an au fost caracterizate de provocări pentru unele segmentele de piață în care activăm, precum zona de hobby farming și cea de inputuri agricole. Performanța din această perioadă se datorează investițiilor realizate în ultimii ani, care au crescut dimensiunea afacerii, gradul de complexitate al grupului nostru, dar au și îmbunătățit marjele de profit obținute, alcătuind un lanț de aprovizionare integrat. Un exemplu al dezvoltării grupului nostru este majorarea constantă a cifrei de afaceri – valoarea pe care o înregistram în urmă cu trei ani fiind obținută acum în primele 4-5 luni ale anului”, a declarat Horia Cardoș, fondator și CEO al Agroland Business System.

În primele trei luni din 2024, Agroland Business System a înregistrat o cifră de afaceri de 75,5 milioane de lei, o majorare cu 7% față de T1 2023. Divizia de inputuri, care reprezintă performanța înregistrată de Agroland Agribusiness, a contribuit la cifra de afaceri consolidată cu 21,4 milioane de lei, în scădere cu 2% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Această scădere a fost determinată de micșorarea, în medie cu 25%, a prețului fertilizanților, comparativ cu 2023, pe care Agroland Agribusiness a reușit să o compenseze prin volumele mai mari vândute. Vânzările de furaje și concentrate s-au ridicat la 17,9 milioane de lei, o majorare de 12%, pe fondul unor volume mai ridicate, influențate inclusiv de majorarea producției de furaje în fabricile de la Caransebeș și Ișalnița.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Vânzările de pui de o zi continuă evoluția pozitivă, cu un avans de 38%, ajungând la 14,7 milioane de lei. De asemenea, vânzările de produse food, care reprezintă vânzarea ouălor de consum, au crescut cu 56%, ajungând la 10,8 milioane de lei, pe fondul creșterii capacității de producție la Mihăilești.

„Integrarea liniilor de business va reprezenta o prioritate pentru noi și în 2024. În perioada următoare, vom autoriza primul magazin Agroland MEGA, situat în București, care va putea comercializa, într-un spațiu delimitat, produse alimentare tradiționale și BIO. Strategia noastră de investiții va continua să fie orientată exclusiv către România deoarece suntem conștienți de potențialul imens al pieței locale în segmentele în care activăm. Lucrăm la lansarea de noi produse de nișă, complementare producției pe care o realizăm în prezent, care să ne diferențieze de competiție, astfel încât să devenim cel mai important producător local în respectivele categorii”, a adăugat Horia Cardoș.

Pentru anul 2024, compania vizează, la nivel consolidat, vânzări nete în valoare de 344,6 milioane de lei, o creștere de 23% față de rezultatul obținut în 2023, un profit operațional de 22,1 milioane de lei, o majorare de 98% în comparație cu cel înregistrat în anul precedent, și un profit net de 12,5 milioane de lei, +164%.