Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR), care va prelua autostrăzile de la CNAIR, vrea să lanseze licitația pentru studiul de fezabilitate al Drumului Expres București – Giurgiu și vrea ca acesta să fie primul proiect integral al statului cu modelare BIM, un soft cu proiectare 3D, inclus în SF, a declarat joi Gabriel Budescu, directorul general al CNIR, la Gândul Live. Proiecte cu componenta BIM au mai fost făcute pe alte proiecte din România, dar nu cu CNIR ca beneficiar.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Studiul de fezabilitate va stabili dacă profilul va fi de Autostradă sau Drum Expres (valorile de trafic ar putea indica profilul de Autostradă).

De asemenea, CNIR transmite că Studiul de Fezabilitate va evalua și scenariul finanțării prin parteneriat public privat (PPP).

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Totodată, studiul de fezabilitate al Drumului de mare viteză București – Giurgiu va indica soluțiile de conexiune cu Autostrada București Sud (A0) și cu noul pod peste Dunăre Giurgiu – Ruse, obiectiv pe care Comisia Europeană îl va finanța prin CEF (etapa studiului de fezabilitate).

„Drumul de mare viteză București – Giurgiu va fi un proiect nou, cu studiu de fezabilitate proiectat de noi. Îmi doresc să îl scoatem cât mai repede, dar și cât mai bine. Vreau să intervenim cu un element de noutate, să implementăm pentru prima dată într-un studiu de fezabilitate ca o cerință a beneficiarului soluțiile inovative de tip BIM – Building Information Modelling. Este un soft bazat pe modelare 3D, care oferă instrumentele și informațiile pentru planificare, proiectare, urmărire în timp, gestionare în timp, execuție, urmărire a tot ce înseamnă construcția în sine. Noi ca beneficiar n-am mai cerut proiecte făcute în BIM până acum, dar ele au mai fost făcute pe Sibiu – Pitești secțiunea 4 de către cei de la PORR și la Podul peste Tisa. Este prima dată când noi ca beneficiar venim cu astfel de cerință”, a declarat Budescu.

Modelarea BIM (Building Information Modeling) reprezintă un proces inteligent bazat pe model 3D, care oferă instrumente și informații pentru planificarea, proiectarea, construcția și gestionarea construcțiilor și a infrastructurii. BIM permite crearea și gestionarea datelor despre un proiect de construcție pe parcursul întregului său ciclu de viață, de la concept și proiectare până la construcție și întreținere.

Utilizarea BIM în infrastructura rutieră reprezintă o extensie a principiilor și tehnologiilor BIM aplicate la proiectarea, construcția și întreținerea drumurilor, autostrăzilor, podurilor și altor elemente ale infrastructurii rutiere. Acest proces permite o abordare integrată și eficientă a proiectelor de infrastructură rutieră.

Modelarea BIM pentru infrastructura rutieră cuprinde o gamă largă de elemente și componente, fiecare având un rol esențial în realizarea unui model integrat și precis al proiectului.