Vânzările de vehicule electrice din Germania au scăzut în iulie, extinzând o scădere amplă de la suspendarea stimulentelor financiare la sfârșitul anului trecut și afectând planurile producătorilor auto în ceea ce privește trecerea la vehiculele electrice, scrie Bloomberg.
Înmatriculările de mașini alimentate cu baterii au scăzut cu 37% în cea mai mare piață auto din Europa, la 30.762 de vehicule, comparativ cu anul trecut, a declarat luni KBA, autoritatea federală germană de transport auto. Este cea mai mare scădere din decembrie, când guvernul german a eliminat brusc subvențiile pentru vehiculele electrice.
În ceea ce privește, celelalte modele de mașini, vânzările au crescut cu 7%.
Încetinirea generalizată a vehiculelor electrice în Europa, oriunde sunt eliminate stimulentele, face ca producătorii de automobile, precum Volkswagen, să aibă probleme în ceea ce privește planurile de producție. Cumpărătorii înstăriți și preocupați de mediul înconjurător sunt mai mult sau mai puțin expuși, iar lipsa de modele de mașini cu baterii accesibile din industrie îi exclude de pe piață pe consumatorii de masă.
“Intensificarea e-mobilității se dovedește a fi nesustenabilă până în prezent”, a declarat Constantin Gall, consultant la EY, cu privire la rezultatele din Germania. “Piața și-a pierdut tot avântul și mulți clienți se îndoiesc de perspectivele automobilelor electrice.”
Potrivit EY, ponderea vânzărilor de mașini electrice în Germania în luna iulie a scăzut la puțin sub 13%, de la 20% cu un an înainte, într-un moment în care producătorii de automobile se așteptau la o adoptare rapidă a vehiculelor alimentate cu baterii.
Înmatriculările în Suedia, un lider al vehiculelor electrice, au scăzut și ele în iulie, agravând scăderea înregistrată de la începutul anului. Potrivit Mobility Sweden, înmatriculările de mașini electrice noi au scăzut cu 15% în această lună față de anul trecut. Vânzările în Elveția au scăzut cu 19%.
Încetinirea lasă industria auto expusă după ce a investit miliarde de euro în dezvoltarea tehnologiei. VW, cel mai mare producător de automobile din Europa, a declarat săptămâna trecută că a redus capacitatea la uzinele cu costuri ridicate din Germania și că ar putea, de asemenea, să schimbe calendarul de creștere a producției de baterii. Potrivit unui sondaj, scăderea cererii de vehicule electrice a diminuat, de asemenea, starea de spirit privind perspectivele de afaceri ale producătorilor auto din țară, printre care se numără și Mercedes-Benz și BMW.
Gall de la EY a afirmat că vânzările de vehicule electrice în Germania vor rămâne scăzute în lunile următoare, ceea ce va pune la încercare planurile producătorilor auto de a stimula vânzările și de a se conforma obiectivelor mai stricte privind emisiile flotelor în Uniunea Europeană începând de anul viitor. VW este deosebit de expus riscului și, ca urmare, s-ar putea confrunta cu un impact negativ de 2 miliarde de euro asupra câștigurilor anul viitor, a declarat analistul UBS Patrick Hummel într-o notă.
Rezultatul încetinirii din ce în ce mai accentuate în regiune se răspândește, proiectele privind bateriile fiind suspendate. Furnizorul francez Valeo caută cumpărători pentru două fabrici care nu fac suficiente afaceri. Una dintre acestea a fost deja modernizată pentru a produce componente pentru autovehicule electrice. OPmobility, un alt producător francez de piese, a declarat că producția de vehicule electrice a fost aproximativ la jumătate față de așteptările producătorilor.