Unul din trei antreprenori de IMM-uri din România participă doar la deciziile strategice ale companiei, în timp ce 43% oferă departamentelor libertatea de a lua decizii pentru a-și atinge obiectivele, potrivit unui sondaj realizat în România și Ungaria, potrivit unui raport realizat de MiniCRM, furnizor regional de soluții software de gestionare a relațiilor cu clienții (CRM) pentru IMM-uri, fondat în Ungaria și prezent în România din 2015.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Doar 31% dintre managerii de IMM-uri din Ungaria acordă o astfel de autonomie subordonaților lor, se arată în studiu. Cercetarea IMM a fost realizată de MiniCRM, unul dintre principalii furnizori regionali de soluții software de gestionare a relațiilor cu clienții (CRM) pentru IMM-uri, fondat în Ungaria și prezent în România din 2015. În timp ce proporția antreprenorilor care au o viziune personală asupra propriului rol în companie este similară în cele două țări (86% în România și, respectiv, 87% în Ungaria), există o diferență în ceea ce privește viziunea pentru companie. 74% dintre proprietarii de IMM-uri din România știu cum văd evoluția firmei, în timp ce vecinii au claritate asupra viziunii în pondere de 68%. Datele din România arată, de asemenea, că prioritățile pentru realizarea viziunii antreprenorilor sunt adoptarea soluțiilor de automatizare a proceselor (57%), extinderea pe piață (57%), precum și dezvoltarea organizațională și extinderea managementului (54%)”, potrivit raportului.

Toate acestea arată o abordare matură și profesionistă, potrivit lui Csaba Rácz, CEO al MiniCRM, mai ales din perspectiva faptului că jumătate dintre respondenți (51%) au mai mult de un deceniu și jumătate de experiență în afaceri, iar 40% dintre antreprenorii chestionați au trecut prin crize economice majore în trecutul recent: criza financiară începută în 2008 și perioada pandemică și post-pandemică din 2022-2023.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Există o diferență considerabilă între proprietarii de IMM-uri din cele două țări în ceea ce privește percepția „sunt sclavul companiei mele”. În timp ce 10% dintre patronii din Ungaria sunt complet de acord și 35% tind să fie de acord, în România proporțiile sunt de 6% și, respectiv, 26%. Acest fapt sugerează că antreprenorii din România se află într-o situație mai bună în ceea ce privește echilibrul dintre viața profesională și cea privată decât omologii lor din Ungaria. În ceea ce privește implicarea în companie, nu există totuși o diferență majoră: mai mult de 67% dintre proprietarii de IMM-uri din România consideră că joacă un rol important în viața companiei lor, în timp ce în Ungaria 71% consideră că fără ei compania nu ar putea funcționa eficient.