Analiza dezbaterii prezidențiale: Cum l-a depășit Kamala Harris pe Trump ca maestră a brandingului

Donald Trump Kamala Harris

Invocând noi fraze cu efect la public și demonstrând în același timp o conștientizare a modului în care  devin virale online celebrele “meme”, candidata democrată Kamala Harris a demonstrat un talent pentru branding în timpul unei dezbateri aprinse, notează o analiză fastcompany.com.

Donald Trump are numele său pe clădiri din New York. De asemenea, a inventat celebrul slogan „Ești concediat” în fostul său show TV, The Apprentice. Însă în timpul primei și poate singurei sale dezbateri împotriva adversarei sale Kamala Harris, ea a fost cea care a oferit un curs de masterat în branding, arată analiza.

Prin prestația sa calmă și controlată din timpul dezbaterii cu mize mari, vicepreședintele Harris s-a dovedit la fel de pricepută ca orice director de marketing în a inventa fraze și imagini cu priză la public.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

La început, în timpul unei întrebări despre economie, Harris a comparat dependența adversarului său de tarife cu o „taxă pe vânzări”. Este o idee pe care a mai menționat-o în timpul recentelor mitinguri de campanie, dar, în acest caz, ea a mers mai departe. Când a menționat tarifele propuse un moment mai târziu, s-a referit la acestea ca la „taxa de vânzare a lui Trump”, o expresie care a prins rapid online.

Când Hillary Clinton, încântată, a descris planul economic al lui Trump drept un „Trumped-Up Trickle Down” (joc de cuvinte, n.red.) în timpul unei dezbateri prezidențiale din 2016, aceasta a sunat ca o replică prea studiată. În schimb, Harris a aruncat cu ușurință fraza ei trump-iană, iar aceasta a prinns. Adversarul ei a folosit primele cuvinte ale replicii sale pentru a declara fără menajamente: „Eu nu am o taxă pe vânzări”.

Data următoare când Harris a marcat o idee cu numele lui Trump, aceasta s-ar putea să fi avut un impact și mai semnificativ.

În timp ce răspundea la o întrebare despre anularea din 2022 a hotărârii Roe v. Wade, Harris s-a referit la interdicțiile privind avortul care sunt acum în vigoare în multe state din America ca fiind „interdicțiile Trump privind avortul”.

După cum au demonstrat alegerile intermediare din 2022, care au fost văzute în mare parte ca un referendum privind decizia Curții Supreme, avortul este probabil cel mai slab subiect al lui Trump. Asocierea sa cu această problemă este un atac devastator, din nou lansat cu nonșalanță.

Mai târziu, Harris a încercat să creeze un contrast și mai mare între Trump și ea însăși, cu o retorică sugestivă. Ea și-a descris obiectivele de conducere prin ideea de a „ridica oamenii”, în timp ce adversarul ei, a afirmat ea, este un campion al „doborârii oamenilor”. A fost o formulare simetrică, bazată pe valori, care va avea probabil o viață ulterioară în reclamele electorale.

Totuși, Harris nu a folosit doar cuvinte pentru a crea un contrast cu Trump. De asemenea, ea a dat dovadă de o înțelegere acută a opticii, folosind formatul ecranului împărțit ca o oportunitate de a crea o distincție vizuală între ea și adversarul său.

În timp ce Trump devenea din ce în ce mai agitat, uitându-se mereu fix la camera de filmat, Harris a reacționat la răspunsurile sale la dezbatere uitându-se în direcția lui – cu o serie de zâmbete, rânjete, gimnastica neîncrezătoare a sprâncenelor și multe alte expresii faciale care pot fi preluate în gif-uri.

Această colecție de gesturi ascunde o înțelegere a modului în care funcționează economia meme-lor.

Harris a părut stăpână pe imaginea sa întreaga seară și a inventat mai multe noi potențiale sloganuri. Chiar și una dintre încercările lui Trump de a o agăța s-a bazat pe întoarcerea unei expresii pe care ea a făcut-o celebră recent. „Eu vorbesc acum”, a spus Trump la un moment dat. „Vă sună cunoscut?”

Deși a fost o glumă la adresa expresiei sale recente, „Vorbesc”, pe care a spus-o ca răspuns la întreruperea unui discurs în timpul unui miting recent, aceasta nu a făcut decât să sublinieze cât de multă atenție au atras în ultima vreme propriile sale cuvinte.

Totuși, Trump nu ar trebui să își facă prea multe griji cu privire la capacitatea sa de a inventa fraze. În timpul dezbaterii, noul său epitet, „operații transsexuale pe imigranți ilegali în închisoare”, a început să fie în trend pe X.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: