Casa Verde Fotovoltaice demarează pe 27 septembrie. Buget record, se majorează finanțarea pe beneficiar, se finanțează sistemele de stocare

Rombat Datacor parc fotovoltaic

O nouă sesiune a programului „Casa Verde Fotovoltaice” demarează astăzi, 27 septembrie, când încep înscrierile pentru persoanele fizice. Programul are în acest an o alocare record de 2 miliarde de lei. Finanţarea se majorează de la 20.000 lei la 30.000 lei pentru fiecare proiect aprobat. În premieră, programul finanțează și sistemele de stocare.

Astfel, persoanele fizice care vor să-şi monteze panouri fotovoltaice cu bani de la stat se vor putea înscrie pe site-ul AFM începând cu data de 27 septembrie.

Anul acesta, înscrierile dintr-o regiune se vor face în câte o zi.

În acest an, bugetul programului Casa Verde Fotovoltaice este de două miliarde de lei, un nivel record. Ministerul estimează în jur de 67.000 de noi beneficiari. Asta va duce numărul total de beneficiari ai programului la 200.000.

Finanţarea per beneficiar se majorează de la 20.000 lei la 30.000 lei pentru fiecare proiect aprobat. Suma acoperă până la 90% din costul unui sistem fotovoltaic, iar beneficiarii trebuie să contribuie cu 3.000 de lei. Avantajul obținerii finanțării prin programul Casa Verde este faptul că majoritatea beneficiarilor își recuperează investiția proprie, adică de 3.000 de lei, în 6 luni de la montarea sistemelor, versus 3-5 ani perioada de recuperare a investiției în cazul finanțării din surse proprii, explică Alt.Real, marketplace de tip one-stop shop pentru soluții fotovoltaice și JTS – instalator autorizat AFM.

O premieră a programului de anul acesta este faptul că se finanțează și sistemele de stocare, adică bateriile și nu doar sistemul fotovoltaic. Acest lucru permite ca beneficiarul să obțină independență energetică, sistemul fiind capabil să furnizeze energie și când este noapte sau atunci când există întreruperi de curent.

Este important de menționat că depunerea dosarelor în cadrul Programului Casa Verde Fotovoltaice 2024 poate fi realizată doar de utilizatorii care au cont creat în aplicație. Contul se creează la această adresă, cu cel puțin 24 ore înainte de deschiderea sesiunii de depunere a regiunii pe care doriți să o accesați.

Documentele necesare sunt:

  • actul de identitate al solicitantului;
  • certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat;
  • certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local;
  • extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicaţie, din care să rezulte dreptul de proprietate al solicitantului asupra imobilului;
  • copia cărţii funciare colective, din care să rezulte maximum două unităţi individuale trecute pe aceeaşi carte funciară care adunate să fie egale cu 1 (un) întreg, în cazul imobilelor-construcţii, dintre care unele părţi sunt comune, iar restul sunt proprietăţi individuale, pentru care se întocmesc o carte funciară colectivă şi câte o carte funciară individuală.

Ghidul de finanțare publicat de Administrația Fondului pentru Mediu.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.