Transfond a lansat RoPay, primul serviciu naţional de plăţi instant cu mobilul/ Utilizează tehnologii precum scanare de cod QR, deep link, contactless sau numărul de mobil ca alias pentru IBAN/ Primele bănci participante, CEC Bank şi Libra Internet Bank

Plata cu telefonul Sursa foto: Pexels / Kampus Production

Noul sistem RoPay se va operaţionaliza începând de luni şi va permite utilizatorilor plata instant cu mobilul în conformitate cu Schema naţională de plăţi, a anunţat Transfond, printr-un comunicat, transmite Agerpres.

Primele bănci participante sunt CEC Bank şi Libra Internet Bank, iar în stadii avansate de implementare se află BRD Societe Generale, ING Bank România, BCR şi Banca Transilvania, care vor lansa RoPay anul acesta şi pe parcursul lui 2025, precizează sursa citată.

Dezvoltat de către Transfond, RoPay este serviciul de iniţiere plăţi instant cu mobilul, direct de la un cont bancar la altul A2A, (“account-to-account”), care utilizează tehnologii precum scanare de cod QR, deep link, NFC (contactless) sau numărul de mobil ca alias (“proxy”) pentru IBAN. Fiecare bancă sau comerciant poate implementa unul sau mai multe tipuri de plată RoPay, în funcţie de propria strategie.

“Serviciul RoPay intră în producţie treptat, pe măsură ce băncile participante introduc noi funcţionalităţi şi acoperă noi situaţii de utilizare, iar utilizatorii se familiarizează cu serviciul. Prima utilizare disponibilă este pentru plăţi P2P (“person-to-person”) în proximitate. RoPay este disponibil non-stop, 24/7, inclusiv în weekenduri şi zilele de sărbătoare legală, garantând astfel accesul continuu la fonduri pentru toţi utilizatorii. Prin RoPay se pot iniţia plăţi instant între conturi aflate la bănci diferite sau între conturi aflate la aceeaşi bancă, fără utilizarea detaliilor bancare”, se arată în comunicat.

Serviciul este pus la dispoziţia consumatorilor finali prin intermediul aplicaţiilor de mobile banking ale băncilor participante.

Pentru a utiliza RoPay, este nevoie ca atât plătitorul, cât şi beneficiarul să aibă instalate aplicaţiile de mobile banking ale băncilor unde deţin conturile, iar băncile lor să ofere serviciul. Plăţile sunt procesate instant, în mai puţin de 10 secunde, la cele mai înalte standarde de securitate, asigurându-se protecţia datelor şi tranzacţiilor, precizează sursa citată.

Serviciul este guvernat de Schema RoPay, avizată de Banca Naţională a României şi administrată de Transfond şi Asociaţia Română a Băncilor.

“RoPay urmăreşte să transforme plăţile în România, fiind o nouă modalitate de plată dezvoltată împreună cu sistemul bancar românesc, permiţând iniţierea plăţilor fie între persoane, fie între acestea şi comercianţi, atât în mediul online, cât şi în mediul fizic, cu ajutorul telefonului mobil. RoPay este o alternativă la cash sau la plăţile cu cardul, care ţine pasul cu inovaţiile tehnologice, clientul final fiind cel care alege, în cele din urmă, cum doreşte să efectueze plata, în funcţie de preferinţele sale. De asemenea, serviciul facilitează plăţile între persoane fizice, oferind un mod rapid, simplu şi gratuit pentru acestea. Standardizarea prin Schema RoPay asigură interoperabilitate şi simplitate pentru consumatori, bănci, procesatori de plăţi şi comercianţi. Pe termen scurt sau mediu, se aşteaptă ca toate băncile să ofere acest serviciu, făcându-l accesibil tuturor clienţilor din România”, a declarat Sabin Carantină, director general al Transfond, în comunicat.

La rândul său, Bogdan Neacşu, preşedinte executiv al Asociaţiei Române a Băncilor (ARB), a susţinut că serviciul RoPay aduce plus valoare consumatorului prin viteză, costuri mai reduse şi disponibilitate continuă.

“Viziunea pentru plăţile de retail elaborată de Asociaţia Română a Băncilor devine realitate prin implementarea serviciului RoPay, aliniindu-se astfel la tendinţele şi reglementările europene în materie. Serviciul RoPay, care este un produs naţional, aduce plus valoare consumatorului prin beneficii ce se diferenţiază de alte opţiuni de plăţi, prin viteză, costuri mai reduse şi disponibilitate continuă. Adoptarea acestor tehnologii digitale inovative în serviciile financiar-bancare naţionale adresează un orizont de aşteptare şi cerinţele consumatorilor privind simplificarea accesului la operaţiuni bancare, cu asigurarea securităţii tranzacţiilor, datelor şi fondurilor”, a subliniat Bogdan Neacşu.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.