Înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au scăzut în septembrie 2024 cu 6,4% față de septembrie 2023, la 809.165 unități, însă pe primele nouă luni a avut loc o creștere ușoară de 0,3%, la un total de 7.993.829 autoturisme înmatriculate în UE, arată datele publicate marți de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Din totalul autoturisme înmatriculate în UE în primele nouă luni din 2024, 1.047.843 unități au fost full electrice, o scădere de 5,9%, și 2.954.684 unități cu propulsie hibridă, un plus de 14% față de primele 9 luni din 2023.
Au fost înregistrate creșteri ale înmatriculărilor de autoturisme noi comparativ cu perioada similară din 2023 în Spania (+4,7%) și Italia (+2,1%), în timp ce Germania (-1,0%) și Franța (-1,8%) au înregistrat scăderi ale înmatriculărilor de autoturisme noi.
România se situează pe poziția 14 în UE, cu un volum de 115.509 autoturisme noi înmatriculate, înregistrând o creștere de 4,3% comparativ cu perioada ianuarie-septembrie 2023. Dintre acestea, 7.378 autoturisme noi înmatriculate au propulsie full electrică, o scădere de 37,3%, și 43.237 unități au propulsie hibridă (+32,6%).
În ceea ce privește constructorii de automobile, cele mai multe autoturisme noi înmatriculate în total Europa sunt reprezentate de grupul VW cu 2.541.640 unități, în creștere cu 1,2%, urmate de grupul STELANTIS cu 1.550.437 unități, în scădere cu 6% și de Grupul Renault cu 938.173 unități, în creștere cu 1,4%.
Dacia a numărat 427.032 unități înmatriculate, în creștere cu 2% față de ianuarie – septembrie 2023.
Autoturismele marca Ford au reprezentat în ian-sept 2024 un număr de 326.975 unități noi înmatriculate,în scădere cu -17.9% față de ian-sept 2023.