„Coffee Berry”, unul dintre cele mai mari lanțuri de cafea din Grecia, se pregătește să intre pe piața românească, potrivit informațiilor de pe site-ul cu conţinut financiar Profit.ro, după cum se precizează într-o notă specială a Ambasadei Greciei la București, potrivit Rador Radio România.
Concret, lanțul, care dispune – exclusiv pe baza acordurilor de franciză – de 130 de cafenele în Grecia, 83 în Cipru, 7 în Egipt și câte 1 în Arabia Saudită, Germania și Maroc (şi se pregătește să intre şi în Kuweit, dar și în SUA), intenționează să își înceapă activitatea în România anul viitor.
Compania a fost înființată în 2016 și anul trecut (2023) a avut o cifră de afaceri de 18,5 milioane de euro (+9% față de 2022), în timp ce estimarea pentru anul curent este de 19,5 milioane de euro. Are o fabrică de procesare a cafelei în Koropi, cu o capacitate de producție de 3.200 de tone de cafea pe an şi pregătește o altă unitate de producție în aceeași zonă (investiție de peste 10 milioane de euro).
Afaceri grecești în România
De remarcat că alte două mari lanțuri de cafea grecești, „Grigoris Micromeals” și „Mikel”, operează deja cu succes în România (și mai exact în București).
De asemenea, lanțul de retail de jucării și bunuri de uz casnic „Jumbo” va deschide în România, la Cluj-Napoca un nou magazin. Grupul „Jumbo” are deja o prezență extinsă în România cu 19 magazine – 5 în București-Ilfov, două în Oradea și câte un magazin în orașele Timișoara, Arad, Ploiești, Pitești, Constanța, Suceava, Bacău, Brăila, Brașov, Craiova, Sibiu și Iași. Compania deţine şi un magazin online (e-Jumbo). În Cluj-Napoca, „Jumbo” îşi va amplasa noul magazin (cu o suprafață de aproximativ 8.000 mp) în ansamblul rezidenţial „Rivus”, în contextul unei reorganizări urbane foarte ample realizate de companiile „IULIUS” și „Atterbury Europa”, scrie G4Food.