Ceferistii vor participa la un miting de protest în fața sediului Guvernului României în 25 octombrie, între orele 13.00-16.00, anunță Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România. Aceștia au nemulțumiri legate de pensii, dar și de finanțarea sectorului.
Sindicaliștii transmit că nu pot accepta ca factorii decidenți din România să lase să “se distrugă Calea Ferată Română”, cu referire la “directori generali puși politic sau prin diverse inginerii tehnice”.
“Ni s-a promis că ni se vor rezolva revendicările legate de Legea nr 360/2023 (privind pensiile, n,red,) , motiv pentru care am hotărât să protestăm în 25 octombrie doar 200 ceferisti și doar pentru nemulțumirile celor ce muncesc în grupe de muncă speciale și care vor ieși la pensie pe baza Legii 360/2023 cu pensii mai mici decât cei care au ieșit la pensie după legea veche până la data de 01 septembrie 2024. Totuși precizăm că ar putea fi 5000 de protestari ceferiști în 25 octombrie 2024 în fața sediului Guvernului României între orele 13.00-16.00, deoarece ceferistii observă că în politicile candidaților la Presidentie și în politicile Ministerului Transporturilor și Infrastructurii se vorbește și se păstrează același principiu ca cel folosit după revoluție și până în prezent, la fondurile alocate de Ministerul Transporturilor către sistemele de transport: rutier și feroviar, respectiv peste 90% pentru transportul rutier și sub 10% pentru transportul feroviar, în timp ce în toate țările din Uniunea Europeană din fondurile ce sunt la Ministerul Transporturilor peste 50%merg în transportul feroviar și sub 50% merg in transportul rutier”, transmit sindicaliștii.
Aceștia spun că această abordare a condus la subfinantarea permanentă și la degradarea infrastructurii feroviare din România, precum și la apariția a sute de restricții și limitări de viteză pe calea ferată română, precum a condus și la subcompensarii permanentă a CFR CĂLĂTORI și la micșorarea permanenta a locomotivelor și vagoanelor, precum și a Automotoarelor DESIRO existente pentru care nu au mai existat nici banii de piese de schimb.
“Am ajuns să avem de exemplu, secția București -Giurgiu închisă circulației timp de 20 ani ( în perioada 2005- 2024) din cauza podului de la Grădiștea și acum din decembrie 2024! Urmează din cauza a două podețe în degradare închiderea secției Cluj-Sighetu Marmației (de la noul Mers de tren) pentru că din cauza subfinantarii permanente a infrastructurii feroviare avem poduri și podețe in degradare continua pe infrastructura feroviară,ce nu mai permit circulația peste ele cu locomotive grele LDE”, transmit ceferiștii.
Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România precizează că numărul ceferiștilor prezenți la mitingul de protest din 25 octombrie 2024 poate fi de 5 .000. Aceștia așteaptă totuși ca CFR CĂLĂTORI să vină cu un comunicat în care să anunțe că a găsit soluții pentru repunerea în circulație a trenurilor de călători ale CFR CĂLĂTORI de la noul Mers de tren și pe secția Cluj -Sighetul Marmației și CNCF,,CFR,,SA să anunțe că a introdus la modernizare cele două podețe ce sunt in degradare de pe secția Cluj-Sighetu Marmației.