Guvernul aprobă finanțarea pentru două mari proiecte feroviare deja începute, de peste 320 de kilometri, susținute prin PNRR – reabilitarea liniei Cluj-Oradea-Episcopia Bihor și modernizarea liniei feroviare Caransebeș-Timișoara-Arad.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

“Aprobăm azi finanțarea a două mari proiecte feroviare deja începute, de peste 320 de kilometri, susținute prin PNRR. Vom avea asigurată o parte din cofinanțare de la Banca Europeană de Investiții, aproximativ 600 milioane de euro, este vorba de electrificarea, reabilitarea liniei Cluj-Oradea-Episcopia Bihor și modernizarea liniei feroviare Caransebeș-Timișoara-Arad”, a anunțat premierul Marcel Ciolacu, la începutul ședinței de guvern de azi.

Astfel, pe ordindea de zi a ședinței de azi se află un memornadum pentru aprobarea negocierii contractului de finanţare dintre România şi Banca Europeană de Investiţii, în valoare de 300 mil. Euro, pentru susţinerea proiectului Electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor cofinanţare aferentă Mecanismului de redresare şi rezilienţă – şi a semnării acestuia; acordarea împuternicirii de semnare ministrului finanţelor

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

Un al doilea memorandum vizează aprobarea negocierii contractului de finanţare dintre România şi Banca Europeană de Investiţii, în valoare de 300 mil. Euro, pentru susţinerea proiectului Modernizarea liniei feroviare Caransebeş – Timişoara – Arad cofinanţare aferentă Mecanismului de redresare şi rezilienţă – şi a semnării acestuia; acordarea împuternicirii de semnare ministrului finanţelor.

Amintim că, după cum relata recent Economedia, Comisia Europeană a suspendat 80 milioane de euro din cererea de plată numărul 3 din PNRR pentru nereguli legate de numirile la companiile de stat din Transporturi, inclusiv pentru probleme parțiale la licitații de modernizare a infrastructurii feroviare.

Probleme la semnarea contractelor pentru infrastructură feroviară în PNRR

Jalonul 72 din a treia cerere de plată arăta că România trebuie să lanseze licitații și să semneze contracte pentru 50% din lucrările legate de modernizarea, modernizarea și reînnoirea infrastructurii feroviare. Ținta se referă la atribuirea de contracte cu firmele câștigătoare echivalente cu 50% din lucrările de construcție și supraveghere a căilor ferate, după cum urmează: Modernizare, electrificare căi ferate, ERTMS pe tronsonul Arad – Timișoara – Caransebeș; – Modernizare, electrificare căi ferate, ERTMS pe tronsonul Cluj- Napoca – Episcopia Bihor.

Comisia consideră că acest jalon a fost îndeplinit corespunzător doar pentru 5 contracte din cele 7 vizate de jalon. Drept urmare, Comisia a decis să supende o plată de 25 milioane de euro, pentru cele două contracte. Restul investiției merge mai departe.

.