Anthropic, un startup susţinut de Alphabet şi Amazon.com, a lansat marţi o pereche de modele actualizate de inteligenţă artificială, împreună cu o nouă capacitate de a efectua în mod autonom sarcinile computerului şi de a reduce numărul de apăsări pe mouse ale utilizatorilor, transmite Reuters, transmite News.ro.
Noua funcţie ”de utilizare a computerului” poate spune inteligenţei artificiale ”unde să mişte mouse-ul, unde să faceţi clic, ce să tastaţi, pentru a face sarcini destul de complicate”, a declarat Jared Kaplan, directorul ştiinţific al Anthropic, într-un interviu.
Capacitatea este adaptată dezvoltatorilor de software şi reprezintă o mişcare către agenţi AI, programe care necesită puţină intervenţie umană pentru a efectua acţiuni în mai mulţi paşi.
Cercetătorii au prezentat agenţii drept o frontieră pentru dezvoltarea AI dincolo de chatbot, care evocă cu uşurinţă proză sau cod de computer, deşi nu şi acţiuni.
Anthropic a demonstrat un caz de utilizare pentru funcţia care presupunea codificarea unui site web de bază şi un altul care folosea diverse programe, inclusiv Google Search şi Apple Maps.
Anthropic oferă dezvoltatorilor de software trei versiuni ale lui Claude, familia sa de modele AI, la preţuri care variază în funcţie de performanţa lor. Actualizările din această săptămână vin la Sonnet, modelul de nivel mediu şi Haiku, cel mai ieftin.
Noul Haiku 3.5 poate genera cod de computer într-un mod ”aproape comparabil” cu versiunea Sonnet lansată în iunie, potrivit Kaplan.
CEO-ul Dario Amodei a declarat atunci pentru Reuters că compania intenţionează să actualizeze Opus, cel mai capabil model, până la sfârşitul anului.
Funcţia de utilizare a computerului este în prezent limitată la noua versiune a Claude 3.5 Sonnet şi vine cu garanţii pentru a preveni aplicarea sa împotriva spamului, fraudei şi utilizării greşite legate de alegeri, a spus Anthropic.
Kaplan a spus că AI încă face greşeli.
Mike Krieger, un co-fondator al Instagram, care s-a alăturat Anthropic în această primăvară în calitate de director de produs, a spus că compania doreşte feedback de la clienţii de afaceri pentru a afla unde să se concentreze pe dezvoltarea funcţiei.
Între timp, o echipă de laboratoare din cadrul Anthropic explorează cum să facă capabilitatea disponibilă pentru consumatori, ceea ce Krieger a spus că şi-l doreşte personal.
”Îmi rezervam zboruri. Îmi doresc să fie complet automatizat”, a spus el.
Microsoft a dezvăluit luni o aplicaţie pentru clienţii săi pentru a-şi construi proprii agenţi care pot gestiona interogări, pot identifica clienţii potenţiali şi pot gestiona inventarul.