Metrorex mai are de modernizat 10 staţii pentru ca accesul să se facă pe baza cardului bancar, iar în acest sens au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici, astfel încât să existe o modalitate de plată unitară în tot metroul, a declarat directorul general al Metrorex, Mariana Miclăuş, citat de Agerpres.
“Transportul cu metroul – şi metroul în general – joacă un rol esenţial în mobilitatea urbană, întrucât se integrează şi cu mijloacele de transport de suprafaţă, dar şi cu cele feroviare, în prezent cu zona metropolitană Bucureşti-Ilfov. În 2022, am reuşit o integrare tarifară cu transportul de suprafaţă, cu STB-ul, dar şi cu feroviarul. De asemenea, încercând să mergem spre digitalizare, după cum cunoaşteţi, accesul în metrou se realizează acum pe bază de carduri bancare sau smartwatch sau telefon cu instrumente inteligente. Este adevărat că mai avem de modernizat 10 staţii şi în acest sens au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici pentru modernizarea lor, astfel încât vom avea o reţea unitară, o modalitate de plată unitară în tot metroul. Această modalitate nu face altceva decât să contribuie la îmbunătăţirea calităţii serviciilor, prin reducerea timpilor de aşteptare la intrare”, a precizat Miclăuş, la un eveniment de specialitate.
În plus, în cursul acestui an, compania de transport subteran pentru călători a lansat şi un portal online de reîncărcare a abonamentelor: abonament lunar, abonament de 6 săptămâni, abonament anual.
“Şi nu ne vom opri aici. Vom continua să îmbunătăţim acest portal pentru a facilita accesul de încărcare şi al studenţilor, în sensul de a putea verifica într-un timp util calitatea studentului, prin baza de date a Ministerului Educaţiei. Acesta este un proiect pentru viitor”, a subliniat şeful Metrorex, la cea de-a XIX-a ediţie a Zilelor Feroviare – Summitul de Investiţii Club Feroviar.
Mariana Miclăuş a susţinut că o preocupare este şi extinderea reţelei de metrou, astfel că au început lucrările la Magistrala 6, care leagă Gara de Nord cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă.
“După cum ştiţi, metroul utilizează cele mai înalte standarde, prin utilizarea unor echipamente, dar şi a trenurilor noi. De asemenea, prioritară este şi extinderea reţelei şi în acest sens pot să vă spun că extinderea este un răspuns la nevoia populaţiei de mobilitate. Am demarat lucrările la cel mai recent proiect al nostru – Magistrala 6 – care va conecta reţeaua existentă de Aeroportul Internaţional Henri Coandă Otopeni. Deci, vom avea o linie directă între principala poartă feroviară – Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă Otopeni. Lucrările sunt în execuţie”, a arătat ea.
Pentru a vedea progresul lucrărilor, Metrorex a lansat un site unde se pot vedea exact stadiul lucrărilor, dar şi restricţiile de circulaţie impuse de acestea.
“Şi tot pentru a veni cumva în întâmpinarea nevoilor cetăţenilor, de cunoaştere a ceea ce se lucrează şi ceea ce implementăm zi de zi, a fost lansat un site – www.magistrala6.ro – în care cetăţenii pot să vizualizeze pe cele două loturi stadiul lucrărilor de execuţie, restricţiile de trafic care se impun în anumite locaţii şi considerăm că dânşii pot să-şi exprime prin acest site şi anumite nevoi sau să contribuie cumva la îmbunătăţirea informaţiilor pe care le avem”, a adăugat Miclăuş.
În altă ordine de idei, directorul general al companiei a amintit că anul acesta Metrorex marchează 45 de ani de activitate.
“Ştiţi că metroul este un este ceva complex, care are multe specializări şi atunci trebuie să menţionez că resursa umană calificată şi specializată la metrou este esenţială pentru a asigura un o activitate de exploatare a acestuia la cele mai înalte standarde. Anul acesta, în noiembrie, pe 19 noiembrie, vom împlini 45 de ani de activitate, aşa cum am spus şi la început şi sunt mândră şi pot să le spun şi de acum lucrătorilor de la Metrou sau colegilor mei ‘La mulţi ani’, să mulţumesc în acelaşi timp tuturor celor care ne sprijină, tuturor colaboratorilor, instituţiilor care sunt alături de noi, pentru că numai printr-o colaborare strânsă se pot realiza proiecte de asemenea, anvergură. Proiectele de metrou sunt proiecte de mare anvergură, care impun mulţi factori care contribuie la realizarea acestora”, a mai spus Mariana Miclăuş.