Asociația Județeană de Turism Sibiu (AJTS) vrea să colaboreze cu Google și companiile de telefonie mobilă pentru a obține date precise despre turiștii care vizitează județul, respectiv pentru a putea crea un profil al acestuia, anunță Turnul Sfatului.
E vorba despre crearea unui sistem de „smart tourism” care să ajute la gestionarea fluxurilor turistice și la elaborarea unor strategii de promovare adaptate.
Alin Chipăilă, președinte al Asociației Județene de Turism Sibiu (AJTS), spune că orașul Sibiu rămâne „giuvaerul, atracția principală” de unde turiștii pot fi redirecționați spre celelalte localități din județ, dar crede că în următorii ani accentul trebuie pus pe dezvoltarea „turismului verde, turismului sustenabil și ecoturismului, pentru că noi nu suntem o destinație de masă”.
”În viitorul mandat ne dorim să începem discuții cu marii operatori de big data. Mă refer aici la Google, la operatorii de telefonie mobilă în încercarea de a face un parteneriat cu ei, tocmai pentru a urmări mai îndeaproape fluxul de turiști care vine în destinație. Ei au instrumentele de măsurare, ei știu unde și-au dat check-in oamenii, știu câte telefoane sunt într-o destinație la un anumit moment dat, câți utilizatori. Acest lucru ne-ar permite să avem o imagine mai clară”, mai sune Chipăilă.