Black Friday este unul dintre cele mai așteptate evenimente de către iubitorii de shopping și nu numai, respectiv 55% din populație așteaptă această perioadă anual. Retailerul online eMAG organizează Black Friday în Romania în data de 8 noiembrie, iar în Ungaria și Bulgaria în data de 15 noiembrie.
Prima ediție de Black Friday organizată de retailer a înregistrat vânzări de 8 milioane de lei, iar anul trecut ele s-au ridicat la aproximativ 731 de milioane de lei. Anul acesta compania estimează vânzări de peste 800 de milioane de lei, cu 10% peste rezultatul obținut în anul precedent.
Platforma eMAG pune la bătaie în jur de 25 de milioane de oferte de produse active. Compania va lista aproximativ 4,5 milioane de produse în segmentul cosmetice și de îngrijire personală, apoi în segmentul articolelor de modă peste 1 milion. Smartphone-urile și gadget-urile din ofertă sunt estimate la aproximativ 300 de mii de produse. Aproximativ 1,5 de milioane de produse vor fi la cel mai mic preț din an la Black Friday, a transmis retailerul. Procentajul mediu de reduceri estimate de companie este de 30-35%. Deși lista de selleri din rândul platformei nu a fost încheiată încă, proporția lor a crescut cu 50% comparativ cu anul precedent.
La fel ca în anii trecuți, topul preferințelor cumpărătorilor însumează un plus în rândul câtorva categorii încadrate de companie în segmentul de folosire zilnică, respectiv: 24% articole pentru casă, 27% produse de igienă, 30% articole de încălțăminte, 20% haine, 20% hrană pentru animale și 20% produse cosmetice. Se mențin în topul preferințelor televizoare, electrocasnice mici, haine, telefoane mobile și mașini de spălat.
Produsele comandate la această ediție vor ajunge la clienți până la data de 23 noiembrie 2025. Compania pune la dispoziție 6.400 de lockere în acest an, cu 80% mai multe comparativ cu anul trecut.
Căutare de produse cu ajutorul pozelor
„Am introdus anul acesta ceea ce se cheamă căutare semantică. Căutarea semantică este o căutare care ne permite să înțelegem ce vrea omul să cumpere, fără să o exprime efectiv foarte precis în cuvinte. Deci ne permite prin algoritmii pe care îi folosim să înțelegem o descriere și să dăm înapoi o listă de produse scurte, foarte aproape de căutarea pe care o fac ei…Ce înseamnă căutarea cu poză? Nu știu cât de mult sunteți familial cu ea. De foarte multe ori suntem în situația de a căuta ceva greu de descris în cuvinte, o formă deosebită, ceva care nu ai niște specificații tehnice și e foarte greu să descrii astfel încât să-l găsești. Am introdus căutarea cu poză pentru aceste situații sau pentru situațiile în care pur și simplu vezi ceva, nu vrei să ratezi, îi faci o poză, introduci în aplicație și în momentul respectiv afli imediat ce produse avem la vânzare în platformă”, a declarat Irina Pencea, general manager eMAG.
Compania a introdus în aplicație și o căutare de produse cu ajutorul introducerii fotografiilor spre a ajuta potențialii cumpărători să identifice cât mai ușor articolele ce nu au o descriere prea tehnică, dar și căutarea semantică utilă acestuia când nu poate exprima concret ceea ce își dorește.
Comparativ cu anul trecut, pe platformă nu mai există reduceri raportate la industria imobiliară, spun reprezentanții eMAG. Dar, datorită interesului crescut, compania a investit mai mult în voucherele de călătorie și în industria mașinilor.
Compania eMAG plănuiește să se extindă și în Republica Moldova în decursul următorilor ani, a declarat Tudor Manea, CEO eMAG.