Cataloage electronice în locul celor de hârtie: Un antreprenor ieşean face afaceri de milioane de euro din inovaţii digitale pentru educaţie

Alexandru Holicov, Adservio

Alexandru Holicov este un antreprenor ieşean care face afaceri de milioane de euro din crearea şi vânzarea de servicii digitale inovative pentru educaţie, printre care şi un catalog online.

Pasul spre educaţie a apărut în mod natural, ca observaţie a problemelor pe care le întâmpina la şcoală mama mea, care era învăţătoare”, mărturiseşte antreprenorul, pentru Economedia.

Alexandru Holicov a devenit antreprenor imediat după ce a terminat facultatea de Economie şi Administrare a Afacerilor din oraşul său natal, Iaşi.

Omul de afaceri a declarat: „Am avut primele iniţiative antreprenoriale în imobiliare şi leasing în Iaşi. Am făcut bani uşor şi părea firesc să continui. Doar că a intervenit ideea cu platforma pentru educaţie şi asta a schimbat tot. Mi-am propus să revoluţionez educaţia şi aşa am fondat Adservio”.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

În anul 2008, a pus bazele „Adservio”, o afacere care oferă soluţii digitale pentru eficientizarea sistemului de învăţământ. Dar începutul a fost mai greu decât se aştepta.

Alexandru Holicov a explicat: „Acum 16 ani şcolile erau monumente de birocraţie. Profesorii, directorii şi secretarele pierdeau mult timp cu cataloage de carton, completarea manuală a numeroase documente şi rapoarte. Erau generaţi munţi de hârtie care agravau stresul corpului didactic, ceea ce diminua atenţia acordată elevilor. Părinţii trebuiau să se deplaseze la şcoală pentru orice discuţie şi hârtie. De aceea am crezut şi cred cu tărie în continuare în puterea digitalizării”.

Antreprenorul a propus ca alternativă utilizarea catalogului electronic, care permite printre altele şi calcul automat al mediilor, dar şi o mai bună gestiune a absenţelor. Prima instituţie care a implementat soluţia digitală a fost Liceul Teoretic „Vasile Alecsandri” din Iaşi, în anul  2009.

Alexandru Holicov a precizat: „Creşterea business-ului a fost însă lentă, pentru că rezistenţa la schimbare a sistemului era incredibilă. Peste tot primeam aprecieri, încurajări, dar când venea vorba de a adopta tehnologia ni se spunea că nu e momentul. Un pas important a fost semnarea unui contract de distribuţie cu Telekom, care ne-a ajutat să scalăm prin echipa de vânzări a partenerului”.

Soluţiile digitale propuse de „Adservio” aveau să devină însă mult mai cunoscute odată cu pandemia, când şcoala online a devenit o necesitate.

Alexandru Holicov a explicat: „În pandemie, am dat acces gratuit la platformă pentru milioane de useri şi aşa am obişnuit mai multă lume cu utilitatea digitalizării. Treptat, ne-am format şi noi o echipă de vânzări, am devenit mai eficienţi în promovare şi portofoliul de clienţi s-a tot mărit. În 2022, Catalyst România Fund II a investit 2 milioane de euro în Adservio şi asta a susţinut o creştere accelerată”.

În ultimii ani, tot mai multe licee, şcoli şi grădiniţe publice şi private au început să apeleze la soluţiile digitale ale companiei. În plus, „Adservio” şi-a extins gama de servicii şi a dezvoltat o platformă de management a competenţei personalului pentru Administraţia Română a Serviciilor de Trafic Aerian „ROMATSA”. Mai nou, compania ieşeană a încheiat un parteneriat tehnic şi comercial cu gigantul Microsoft.

Alexandru Holicov a explicat: „La finalul fiecărui an şcolar, rugăm şcolile din portofoliul Adservio să ne spună cât de mult le ajută platforma noastră în tot ce fac. La ultima evaluare a statisticilor, fiecare profesor a reuşit să câştige între 3 şi 4 ore pe săptămână datorită posibilităţii de a introduce rapid notele şi absenţele în catalogul electronic, precum şi prin calcularea automată a mediilor. Alte 3-4 ore pe săptămână au fost câştigate datorită diverselor automatizări, cum ar fi notarea şi trimiterea mesajelor în grup sau gestionarea temelor online. Per total, aceste măsuri au echivalat cu eliberarea unei zile de muncă în fiecare săptămână”.

Cu toate acestea, spune antreprenorul, cele mai mari provocări pe care le întâmpină rămân slaba implicare a autorităţilor, teama de nou a unor oameni din sistemul de educaţie, dar, mai ales, schimbările frecvente ale structurii anului şcolar, care afectează continuitatea planurilor de dezvoltare.

Chiar şi aşa, compania vrea să facă pasul următor şi să dezvolte noi soluţii digitale în care să fie integrată Inteligenţa Artificială.

Alexandru Holicov a explicat: „În acest moment lansăm un modul nou de Wellbeing şi unul de urmărire a evoluţie şcolare cu Inteligenţă Artificială pentru elevi şi părinţii lor. De asemenea, lansăm un asistent personal cu AI pentru directorii de şcoli prin care pot înţelege mai bine ce se întâmplă în şcoala lor şi să ia decizii informate, în timp real. E un concept pe care ne dorim să-l dezvoltăm ulterior pentru factorii de decizie din Inspectoratele Şcolare Judeţene şi Ministerul Educaţie”.

Cea mai mare ambiţie a antreprenorului ieşean este ca „Adservio” să îşi consolideze poziţia de lider pe piaţa românească a învăţământului preuniversitar şi universitar şi să fie prezentă pe pieţele externe, până se împlinesc 20 de activitate, adică în 2028.

Alexandru Holicov a precizat: „Rezilienţa şi inovarea sunt esenţiale. Apar dificultăţi la tot pasul şi tentaţia de a renunţa e mare. E ca un meci de box: nu contează să dai cele mai multe lovituri, ci să rămâi în picioare la finalul competiţiei. De asemenea, contează enorm să atragi oameni foarte buni pe care să-i fidelizezi, să-i motivezi. Doar cu o echipă excepţională reuşeşti să răzbaţi, să creezi lucruri noi, să fii mereu performant”.

„Adservio” a început, în 2008, cu o echipă mică, formată din trei colegi şi o cifră de afaceri simbolică. Acum, are aproape 50 de colaboratori şi țintește, pentru finalul anului, încasări record de 3 milioane de euro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.